RE: [Friesland-genealogy] overlijdensacte Homme Ruurds van den Berg 1815

  • P. van Diemen
    Message 1 of 5 , Aug 1, 2007
      Beste Jan,

      In mijn bestand heb ik (weliswaar niet gecheckt met de overlijdensakte):

      Trouwregister Hervormde gemeente Sijbrandaburen Terzool,1729
      DTB nr: 583, 1671 - 1811
      Vermelding: Bevestiging huwelijk van 26 juni 1729, Terzool
      Man: Ruird Oeges, Terzool
      Vrouw: Claaske Jans, Terzool
      Gestandaardiseerde namen: RUURD OEGES en KLAASKE JANS

      Quotisatiekohieren 1749
      Ruird Oeges, Rauwerderhem
      Plaats: Terzool
      Omschrijving: boer; goed reeuw en beslagh
      Gezin volw: 4 en kind: 3
      Aanslag: 44-15-0
      Verhoging:
      Vermogen:
      Bron: Rauwerderhem, fol. 36
      Gestandaardiseerde naam: RUURD OEGES

      Trouwregister Hervormde gemeente Rauwerd Irnsum, 1774
      DTB nr: 582, 1676 - 1811
      Vermelding: Bevestiging huwelijk van 3 april 1774, Rauwerd
      Man: Homme Ruurds, Rauwerd
      Vrouw: Wijtske Bonnes, Rauwerd
      Gestandaardiseerde namen: HOMME RUURDS en WIETSKE BONNES

      Familienamen 1811
      Berg, Homme Ruurds van den, Rauwerd
      k. Klaske 32
      Mairie Rauwerd, fol. 13v

      Met vriendelijke groet,

      Irene walstra

      Message 2 of 5 , Aug 1, 2007
        Irene,
        Dank voor de snelle reactie,
        dit lijkt reëel, heb er de onderstaande gegevens aan toegevoegd, jou
        waarschijnlijk wel bekend.
        Ik ben overigens vooral geinteresseerd in doopsgezinden tussen de
        driehoek Irnsum, Grouw, en Akkrum (3 grietenijen; Utingeradeel,
        Idaarderadeel, Rauwerderhem).

        1 Klaske Hommes van den Berg, geboren omstreeks 1777. Klaske is
        overleden op 12-06-1822 in Rauwerderhem. Klaske bleef ongehuwd.

        Generatie 2 ( ouders )
        2 Homme Ruurds van den Berg, geboren omstreeks 1746 in Rauwerd. Homme
        is overleden op 26-03-1815 in Rauwerderhem. Hij trouwde,op 03-04-1774
        in Rauwerd met
        3 Wijtske Bonnes, geboren omstreeks 1754.

        Generatie 3 ( grootouders )
        4 Ruird Oeges, geboren omstreeks 1705.
        Hij trouwde op 26-06-1729 in Terzool met
        5 Claaske Jans.

        6 Bonne Klazes, geboren omstreeks 1710.
        Hij trouwde, ongeveer 24 jaar oud, op 07-02-1734 in Grouw met
        7 Wytske Sjoerds, geboren omstreeks 1713.

        Generatie 4 ( overgrootouders )
        8 Oege Rijckerts, geboren omstreeks 1670 in Broek.
        Hij trouwde op 24-08-1690 in Idaard met
        9 Mincke Meyntes, geboren omstreeks 1670 in Irnsum.

        groetjes,
        Jan de Vries

        --- In Friesland-genealogy@yahoogroups.com, "P. van Diemen"
        <pvdiemen@...> wrote:

> [...]
        > Man: Homme Ruurds, Rauwerd
        > Vrouw: Wijtske Bonnes, Rauwerd
        > Gestandaardiseerde namen: HOMME RUURDS en WIETSKE BONNES

        Berg
> [...]
        >
        > Overlijdensakte Rauwerderhem, 1815
        > Aangiftedatum 30 maart 1815, blad nr. 3
        > Homme Ruurds van den Berg, overleden 26 maart 1815

      • Cor
        Message 3 of 5 , Aug 2, 2007
          Jan,
          succes er mee.
          Cor.

          ANTWOORD:

          Homme, boer te Rauwerd en daar woonachtig op nr. 40.
          Helaas niet meer nieuwe gegevens in de akte.
          Dus ook geen ouders.

          Message 4 of 5 , Aug 2, 2007
            Jan,
            succes er mee.

            ANTWOORD:

            Homme, boer te Rauwerd en daar woonachtig op nr. 40.
            Helaas niet meer gegevens in de akte.

            Cor.

[...]

            __________ NOD32 2430 (20070731) Informatie __________

            Dit bericht is gecontroleerd door het NOD32 Antivirus Systeem.
            http://www.nod32.nl