overlijdensacte Homme Ruurds van den Berg 1815

  • jan de Vries
    Message 1 of 5 , Aug 1, 2007
      hallo,
      Zou iemand bij gelegenheid de volgende acte kunnen nazien, met betrekking tot de ouders?

      Overlijdensakte Rauwerderhem, 1815
      Aangiftedatum 30 maart 1815, blad nr. 3
      Homme Ruurds van den Berg, overleden 26 maart 1815
      Oud 69 jaar

      Alvast hartelijk dank,

      Jan de Vries

    • P. van Diemen
      Message 2 of 5 , Aug 1, 2007
        Beste Jan,

        In mijn bestand heb ik (weliswaar niet gecheckt met de overlijdensakte):

        Trouwregister Hervormde gemeente Sijbrandaburen Terzool,1729
        DTB nr: 583, 1671 - 1811
        Vermelding: Bevestiging huwelijk van 26 juni 1729, Terzool
        Man: Ruird Oeges, Terzool
        Vrouw: Claaske Jans, Terzool
        Gestandaardiseerde namen: RUURD OEGES en KLAASKE JANS

        Quotisatiekohieren 1749
        Ruird Oeges, Rauwerderhem
        Plaats: Terzool
        Omschrijving: boer; goed reeuw en beslagh
        Gezin volw: 4 en kind: 3
        Aanslag: 44-15-0
        Verhoging:
        Vermogen:
        Bron: Rauwerderhem, fol. 36
        Gestandaardiseerde naam: RUURD OEGES

        Trouwregister Hervormde gemeente Rauwerd Irnsum, 1774
        DTB nr: 582, 1676 - 1811
        Vermelding: Bevestiging huwelijk van 3 april 1774, Rauwerd
        Man: Homme Ruurds, Rauwerd
        Vrouw: Wijtske Bonnes, Rauwerd
        Gestandaardiseerde namen: HOMME RUURDS en WIETSKE BONNES

        Familienamen 1811
        Berg, Homme Ruurds van den, Rauwerd
        k. Klaske 32
        Mairie Rauwerd, fol. 13v

        Met vriendelijke groet,

        Irene walstra

[...]

        Genealogy yn Fryslbn: http://www.genealogy-yn-fryslan.tk/.

        Om uw abonnement te bekindigen stuurt u een (leeg) email-bericht naar:

      • Jan de Vries
        Message 3 of 5 , Aug 1, 2007
          Irene,
          Dank voor de snelle reactie,
          dit lijkt reëel, heb er de onderstaande gegevens aan toegevoegd, jou
          waarschijnlijk wel bekend.
          Ik ben overigens vooral geinteresseerd in doopsgezinden tussen de
          driehoek Irnsum, Grouw, en Akkrum (3 grietenijen; Utingeradeel,
          Idaarderadeel, Rauwerderhem).

          1 Klaske Hommes van den Berg, geboren omstreeks 1777. Klaske is
          overleden op 12-06-1822 in Rauwerderhem. Klaske bleef ongehuwd.

          Generatie 2 ( ouders )
          2 Homme Ruurds van den Berg, geboren omstreeks 1746 in Rauwerd. Homme
          is overleden op 26-03-1815 in Rauwerderhem. Hij trouwde,op 03-04-1774
          in Rauwerd met
          3 Wijtske Bonnes, geboren omstreeks 1754.

          Generatie 3 ( grootouders )
          4 Ruird Oeges, geboren omstreeks 1705.
          Hij trouwde op 26-06-1729 in Terzool met
          5 Claaske Jans.

          6 Bonne Klazes, geboren omstreeks 1710.
          Hij trouwde, ongeveer 24 jaar oud, op 07-02-1734 in Grouw met
          7 Wytske Sjoerds, geboren omstreeks 1713.

          Generatie 4 ( overgrootouders )
          8 Oege Rijckerts, geboren omstreeks 1670 in Broek.
          Hij trouwde op 24-08-1690 in Idaard met
          9 Mincke Meyntes, geboren omstreeks 1670 in Irnsum.

          groetjes,
          Jan de Vries

          --- In Friesland-genealogy@yahoogroups.com, "P. van Diemen"
          <pvdiemen@...> wrote:

> [...]
          > Man: Homme Ruurds, Rauwerd
          > Vrouw: Wijtske Bonnes, Rauwerd
          > Gestandaardiseerde namen: HOMME RUURDS en WIETSKE BONNES

          Berg
> [...]
          >
          > Overlijdensakte Rauwerderhem, 1815
          > Aangiftedatum 30 maart 1815, blad nr. 3
          > Homme Ruurds van den Berg, overleden 26 maart 1815

        • Cor
          Message 4 of 5 , Aug 2, 2007
            Jan,
            succes er mee.
            Cor.

            ANTWOORD:

            Homme, boer te Rauwerd en daar woonachtig op nr. 40.
            Helaas niet meer nieuwe gegevens in de akte.
            Dus ook geen ouders.

            Message 5 of 5 , Aug 2, 2007
              Jan,
              succes er mee.

              ANTWOORD:

              Homme, boer te Rauwerd en daar woonachtig op nr. 40.
              Helaas niet meer gegevens in de akte.

              Cor.

[...]

              __________ NOD32 2430 (20070731) Informatie __________

              Dit bericht is gecontroleerd door het NOD32 Antivirus Systeem.
              http://www.nod32.nl