RE: [Friesland-genealogy] Re: Pieter Pieters en Oeke Eilerts Sexbierum

  • Nieuwsgroep SE
    Message 1 of 6 , Jul 30 7:33 AM
      Reiny,

      Toen Watse Pieters Post in 1814 wilde trouwen met Rigtje Sijtses Douma,
      moest hij een bewijs van overlijden van zijn vader overleggen.

      Aangezien deze was overleden voor het ingaan van de burgerlijke stand zo
      rond 1811 werd er een zogenaamde akte van bekendheid opgemaakt, waarin
      getuigen verklaarden dat hij in maart 1797 is overleden (zonder de exacte
      datum te kunnen noemen).

      Over geboorteregisters van doopsgezinden kan ik je niets vertellen.

      De beroepen van de betreffende personen zijn te vinden in de
      huwelijksbijlagen bij een huwelijksakte, of in de geboorte, trouw of
      overlijdensakten.

      Meer informatie over genealogisch onderzoek kun je bijvoorbeeld vinden op
      http://www.tresoar.nl/ onder voorouders -> toelichting op genealogisch
      onderzoek

      Groeten

      sietze