Re: [Friesland-genealogy] "Klok"........

  • Vos
    Message 1 of 5 , Jan 28, 2001
      Hallo Gerrit,
      Mooi werk. Ja, ik heb nog wel meer gegevens omtrent Grietje Jacobs Klok. Zij
      huwde met Folkert Lamberts (de Groote). Deze Folkert Lamberts de Groote zijn
      vader was Lambert Folkerts en die overleed als Lambert Folkerts Vos op
      19.03.1841 te Smilde. Dat is mijn stamvader.

      Grietje Jacobs Klok, geboren 28.05.1786 te Smilde en overleden op 09.11.1818
      te Smilde. Zij huwde Folkert Lamberts op 09.05.1816 te Smilde. Folkert
      Lamberts werd vermoedelijk geboren op 04.09.1791 te Smilde en gedoopt op
      11.09.1791 te Kloosterveen. Dit laatste is "vermoedelijk", aangezien ik twee
      keer een Folkert Lamberts van hetzelfde echtpaar ben tegengekomen.
      Vermoedelijk is het oudste kind op jonge leeftijd overleden. Folkert
      Lamberts de Groote huwde na het overlijden van Grietje Jacobs Klok met ene
      Sijchien Hendriks Mesken (Messchen en ook wel Meeken). Zij was geboren
      28.08.1794 te Dwingelo en overleden 14.11.1860 te Smilde. Zij huwden te
      Smilde op 14.12.1821.

      Die grootmoeder die tevens de naam Vos droeg, zal wellicht een verre
      verwante van mij zijn. Ik kan haar op dit moment echter nog niet plaatsen.
      Aangezien mijn stamvader in de mannelijke lijn de familienaam "Vos" heeft
      aangenomen, welke familienaam zijn tweede echtgenote reeds droeg, hierdoor
      heb ik dus zowel Vos(sen) in de mannelijke lijn als in de vrouwelijke lijn.
      Tevens is mijn betovergrootmoeder van mijn moederskant een "Vos" geweest,
      afkomstig uit Hoogeveen. Oftewel allemaal Vossen!

      Groetjes,
      Jan Vos, Heiloo

      Message 2 of 5 , Jan 29, 2001
        Hallo Gerrit Zweers, Jan Vos and Detje v.d. Laan,

        Ik heb een Geertjen Harmens Klok, geb. ca 1775 in Smilde, getr. met
        Wessel Zeunen (Zunnen, Seuns) ca 1791. Hun dochter Hillechien
        (Hilligjen) tr Tjeerd Wessels Holtrop in Juni 1814 Oldeberkoop.
        Past zij misschien ergens bij?

        Mvg,

        Eva.