Haga

  • Fam. Broekema
    Message 1 of 5 , Dec 20, 1999
      Ik doe onderzoek naar de familie Haga. Van oorsprong afkomstig uit Heeg en
      Sneek. E�n tak, van Aaltje Jans Haga getrouwd met Hendrik Liebbes, laten
      nageslacht achter in Holwerd en Blija. Dit nageslacht neemt ook de
      familienaam Haga aan.
      Ik zou graag willen weten of er nog meer mensen zijn die ook Haga's in hun
      gegevens hebben staan. Alles is welkom, want alle Haga's zijn familie van
      elkaar!
      Ik ben benieuwd!!

      Vr.gr. Haga Broekema-Douma

      P.S. Ja, mijn voornaam is Haga.
    • roelof varkevisser
      Message 2 of 5 , Oct 25, 2002
        Haga,

        Weet je misschien iets meer van Hiltje Hendriks Haga, zij is geboren
        16-1-1827 te Ferwerderdeel uit Hendrik Pieters Haga en Antje Lieuwes van
        Dijk.
        Hendrik erkent de vader te zijn, kind erkend en gewettigd bij huwelijk
        ouders d.d. 24-4-1828, Ferwerderadeel.
        Wanneer en waar is zij overleden. Haar laatste (?) en derde huwelijk was op
        6-6-1868 met Pieter Taekes van Dijk, daarna is het spoor bijster.

        Met vriendelijke groet,
        Roelof

        for the language-preferences of users of this group see
        http://www.varkevisser.org/links/taal.php
        Friesland rond 1860 : http://www.varkevisser.org
        voor mijn genealogie: http://www.varkevisser.org
        Wonseradeel: de Boer, Roedema
        Idaarderadeel: Zuidema, Deelstra
        Ferwerderadeel: Swart, Buursma, Braak, Papma
        Christelijke bassisschool te Nij Altoenae 100 jaar in 2003:
        www.nij-altoenae.com

        Message 3 of 5 , Oct 26, 2002
          Roelof,

          Hierbij een overzicht van Hiltje en haar mannen en kinderen. Dit is wat ik tot nu toe heb. Op jouw geweldige zoekmachine voor akten in Friesland heb ik ook haar overlijden niet kunnen vinden. Mocht je meer te weten komen dan hoor ik dat graag.

          Vriendelijke groet,
          Haga Broekema-Douma
          Zuidhorn

          I Hiltje Hendriks Haga, arbeidster (1847), geboren te Blija op 16 januari
          1827, gewettigd te Ferwerderadeel op 24 april 1828, wonende te Ferwerd
          (1863, 1868), dochter van Hendrik Pieters Haga en Antje Lieuwes van
          Dijk.
          Hiltje is getrouwd te Ferwerderadeel op 14 mei 1846 (1) met Doeke
          Gerrits Braak, schipper en arbeider, geboren te Ferwerd op 16 maart
          1824, wonende aldaar, overleden aldaar op 12 oktober 1862, zoon van
          Gerrit Hendriks Braak en Antje Pieters Fennema.
          Uit dit huwelijk:
          1 Antje Doekes Braak, geboren te Ferwerd op 9 september 1847 (om 22.00
          uur).
          2 Hendrik Doekes Braak, geboren te Ferwerd op 26 november 1848 (om
          21.00 uur).
          3 Antje Doekes Braak, geboren te Ferwerd op 3 juni 1850 (om 8.00 uur).
          4 Antje Doekes Braak, geboren te Ferwerd op 2 december 1851 (om 3.00
          uur).
          5 Antje Doekes Braak, geboren te Ferwerd op 2 april 1853 (om 9.00
          uur).
          6 Gerrit Doekes Braak, geboren te Ferwerd op 21 maart 1855 (om 8.00
          uur).
          7 Hendrik Doekes Braak, geboren te Ferwerd op 9 april 1857 (om 4.00
          uur).
          8 Hendrik Doekes Braak, geboren te Ferwerd op 27 augustus 1861 (om
          10.00 uur).
          Hiltje is getrouwd te Ferwerderadeel op 13 augustus 1863 (getuigen waren
          Kornelis Jans van Dijk en Lieuwe Hendriks Haga) (2) met Gurbe Johannes
          de Weert, beurtschipper (1863), geboren te Marrum rond 1819, wonende te
          Ferwerd (1863), overleden te Ferwerd op 1 maart 1867, zoon van Johannes
          Gulbes de Weert en Aaltje Dirks Tolsma.
          Uit dit huwelijk:
          9 Aaltje Gurbes de Weert, geboren te Ferwerd op 12 juli 1864 (om 6.00
          uur).
          Hiltje is getrouwd te Ferwerderadeel op 6 juni 1868 (getuigen waren
          Lieuwe Hendriks Haga, Ane Hendriks Slager, Wijbe Reiding en Klaas Jans
          Feenstra) (3) met Pieter Taekes van Dijk, gardenier (1868), geboren te
          Ferwerd op 2 mei 1819, wonende te Hallum (voor 1868) en te Wirdum (vanaf
          1868), zoon van Taeke Jans van Dijk en Grietje Meinderts Zuidema.
          Pieter: Nationale Militie: Lichting 1848, loting nr 41: dienstplicht 29
          april 1848 tot 10 maart 1853.

          Message 4 of 5 , Oct 26, 2002
            Haga,

            Dank voor je info, het meeste had ik al maar hier en daar konden nog weer
            wat puntjes op de i.
            Alleen de zoon Hendik Doekes Braak heb ik geboren 24-11 en jij 26-11. Mijn
            gegevens komen in deze van de rijksarchiefsite, die niet altijd helemaal
            correct is.

            Bijgaand mijn staatje. (waarin je gegevens verwerkt zitten)
            groet,
            Roelof
            ps. wat is HuppelDePup ?

            Hiltje Hendriks Haga, geboren 16-1-1827 te Blija, arbeidster(1847)
            getrouwd(1) 14-5-1846 te Ferwerderadeel met
            Doeke Gerrits Braak, geboren 16-3-1824 te Ferwerd, + 12-10-1862 te Ferwerd,
            arbeider(1847),schipper(1862)
            zoon van Gerrit Hendriks Braak , geboren 12-10-1797 te Ferwerd , ? 4-4-1860
            te Ferwerd en Antje Pieters Fennema , geboren 8-2-1800 te Genum , +
            17-6-1861 te Ferwerd , getrouwd 26-11-1818 te Ferwerderadeel
            kinderen
            Antje Doekes Braak, geboren 9-9-1847 te Ferwerd, + 11-9-1847 te Ferwerd
            Hendrik Doekes Braak, geboren 24 (of is het 26)-11-1848 te Ferwerd, +
            14-2-1849 te Ferwerderadeel
            Antje Doekes Braak, geboren 3-6-1850 te Ferwerd, + 1-9-1850 te
            Ferwerderadeel
            Antje Doekes Braak, geboren 2-12-1851 te Ferwerd, + 20-6-1852 te
            Ferwerderadeel
            Antje Doekes Braak, geboren 2-4-1853 te Ferwerd
            Gerrit Doekes Braak, geboren 21-3-1855 te Ferwerd, + 13-4-1855 te
            Ferwerderadeel
            Hendrik Doekes Braak, geboren 9-4-1857 te Ferwerd, + 23-4-1857 te
            Ferwerderadeel
            Hendrik Doekes Braak, geboren 27-8-1861 te Ferwerd, + 22-10-1861 te
            Ferwerderadeel

            getrouwd(2) 13-8-1863 te Ferwerderadeel met
            Gurbe Johannes de Weert, geboren 11-7-1819 te Marrum, + 1-3-1867 te Ferwerd,
            beurtschipper(1863)
            zoon van Johannes Gurbes de Weert , geboren ca. 1790 en Aaltje Dirks Tolsma
            , geboren ca. 1790 , getrouwd 12-5-1816 te Marrum
            kinderen
            Aaltje Gurbes de Weert, geboren 12-7-1864 te Ferwerd

            getrouwd(3) 6-6-1868 te Ferwerderadeel met
            Pieter Taekes van Dijk, geboren 2-5-1819 te Ferwerd,
            zoon van Taeke Jans van Dijk , geboren 1786 , + 28-2-1853 te Ferwerderadeel
            en Grietje Meinderts Zuidema , geboren 1794 , + 18-4-1868 te Ferwerderadeel
            , getrouwd 15-5-1814 te Marrum

            Message 5 of 5 , Oct 26, 2002
              HuppelDePup is het afdelingsblad van de NGV afdeling Groningen. Binnenkort krijgt het, geloof ik een nieuwe naam. Verschijnt 3 keer per jaar.
              Groeten,
              Haga