familie Veen

  • ineke van leent
    Message 1 of 4 , Jul 3, 2007
      Hallo, ik ben Ineke van Leent en ben een nieuw lid.
      Ik en een paar ik op de site geweest en heb veel gelezen, lang nog niet alles.
      Door ziekte ben ik niet in staat aldoor naar het archief in leeuwarden te gaan.
      Als ik wat meer vragen heb kan ik dat samen doen en dan als ik een goede dag heb
      kan ik misschien dit zelf uitzoeken.
      Maar nu heb ik een vraag.
      Eén van mijn voorouders komt uit friesland (althans dat denk ik).
      Hij is geboren in Leeuwarden als Martinus Feike Veen op 06-03-1847. En aangegeven op 08-03-1847. Zijn moeder is Grietje Veen. Maar verder kan ik niets vinden.
      In tresoar heb ik gezocht maar heb niets kunnen vinden, omdat het ook "van Veen" kan zijn of "van der Veen". Ik heb ook geen geboorte datum van haar. Dus ik kan niet verder zoeken.
      Is er niemand die hier iets meer van weet.
      Alvast dank
      Ineke van Leent

    • Esther van Rems-Dijkstra
      Message 2 of 4 , Jul 3, 2007
        Heb je de huwelijkse bijlagen van zijn huwelijk met Geertje Vos al bekeken??
        Alleen op Grietje Veen, dat zouden heel veel mensen kunnen zijn, wellicht
        dat zijn opa ook Martinus heette (hij noemt een van zijn kinderen ook
        Martinus zag ik).

        Groetjes
        Esther

        Op 03-07-07 heeft ineke van leent <inekevanleent@...> het volgende
        geschreven:

> [...]
        > Dus ik kan niet verder zoeken.
        > Is er niemand die hier iets meer van weet.

        Get Firefox!

      • ineke van leent
        Message 3 of 4 , Jul 3, 2007
          Dank jewel voor je reactie.
          nee dit heb ik nog niet gedaan. Ik dacht dat daar niet veel meer in zou staan dan
          dat er bekend is. En het klopt dat Grietje Veen heel veel mensen kunnen zijn.
          Daarom vind ik het ook zo moeilijk en vraag daarom of er iemand iets meer weet.
          Als ik in groningen in het archief kom dan zal ik de huwelijkse bijlagen eens opvragen.
          groetjes
          Ineke

          Get Firefox!

        • Esther van Rems-Dijkstra
          Message 4 of 4 , Jul 3, 2007
            Misschien komt iemand van de groningengroep er binnenkort eens, als het voor
            jou lastig is. Kijk ook eens op www.stambomen.net en dan onder
            archiefdienst, misschien dat daar wel een vrijwilliger is die iets voor je
            kan nakijken??

            Get Firefox!