Re: Catsma bij Anjum: is dit een plaatsaanduiding?

  • hzijlstra
    Message 1 of 5 , Jun 24, 2007
      L.S.

      Kent u de publicatie van de genealogie Catsma/Katsma in Sneuper nr.
      79 , juni 2006, van de hand van D. Douma ?
      Zie eventueel ook de Sneuper website op www.angelfire.com/vt/sneuper

      De genealogie gaat terug op Claes Sijbes Catsma, afkomstig uit
      Bolsward die op 26 jan 1696 te Niawier trouwde met Gertie Arends
      Köning uit Metslawier.

      De benaming Catsma in uw beschrijving lijkt mij een boerderij van een
      eigenaar Catsma.

      Groetnis,
      Hans

      --- In Friesland-genealogy@yahoogroups.com, "Reiny Wiersma"
      <reiny.wiersma@...> wrote:

      > Mevr. Siedsma, Rienk,
      >
      > Bedankt voor deze informatie, de naam Katsma komt veel voor in deze
      streek.
      > Mijn voorouders schrijven later ook Katsma, met een K dus.
      > We zijn vandaag nog langs "De Goussepolle" gereden en hebben nog
      een paar
      > foto's gemaakt.
      > Maar Cats kunnen we niet vinden. Wel is ten noordwesten van
      Kollumerpomp de