brandsma

  • ken veldhuis
    Message 1 of 3 , Jun 5, 2007
      Beste lijstgenoten,

      Ik zoek de overlijdens data van Jacobje Thomas Brandsma (geb 27 Maart 1873, (Utingeradeel akte nr 55) Als ik het goed heb was Jacobje degene die rond 1922 voor een broer (mogelijk de ongehuwde Gerben), terug uit America, ging huishouden. Daarvoor was zij een paar jaar huishoudster bij mijn pake, Keimpe Beens Kuipers te Garijp, maar wij hadden alleen maar de naam Kobe, een portret foto en Mem haar meisjes herinneringen.

      In Tresoar en Genlias kan ik verder niets vinden. Misschien heeft iemand haar in hun bestand.

      bij voorbaat bedankt,
      vr groet,
      Keimpe

    • Maikel Galama
      Message 2 of 3 , Jun 5, 2007
        Hoi keimpe,

        op de begraafplaats te Oldeboorn bevond zich in 2001 een grafsteen
        met de volgende tekst:

        Rustplaats van Jacobje Th. Brandsma geb. Oldeboorn 25 Maart 1873
        overl. te Sneek 29 Mei 1945

        En er lag een steen naast, die van (samengevat) :
        Thomas Y. Brandsma (1839-1913) e.v. Akke L. de Hey (1842-1913)

        Een en ander spreekt voor zich naar ik aanneem.

        Groetjes, Maikel.

        Oorspronkelijke vraag: