Wat is een kloosterman?

  • Reiny Wiersma
    Message 1 of 2 , Jun 3, 2007
      Hallo allemaal,

      Een van mijn voorouders zou "kloosterman" en boer zijn geweest, begin
      18-de eeuw in Kollumerland.
      Weet iemand wat een kloosterman is? Met google kwam ik er niet uit.

      Vriendelijke groet

      Reiny Wiersma
    • Fr@ns Krom
      Message 2 of 2 , Jun 3, 2007
        Hallo Reiny,

        Volgens het "Beroepsnamenboek": Knecht, horige of pachter van een klooster.

        Mvg.
        Frans Krom

        website: www.familiewiersema.nl
        Inmiddels zijn er 2.520 verschillende bezoekers op mijn website geweest. Bijna 4.000 Wiersema's in mijn bestand.
        Alles is welkom met betrekking tot de navolgende familienamen : Dijksterhuis(Gr); Gezelle-Meerburg(ZH); Klooster(NH); Krom(NH-ZH); Laribeij(Fr); Laribij(Fr); de Leeuw(Gld); Meerburg(ZH); Meerburg-Snarenberg(ZH); Overmeer(ZH); Post(Gr); Teunen(NH); Theunen(NH), Thöne(Grebenstein Dld); Wiersema(NLD;VS;CAN;AUS;MEX); Wiersum(Gr); Wier(d)sma (Fr).