tak

  • Dirk Laverman
    Message 1 of 3 , Jun 3, 2007
      Beste medegenealogysten

      Op het Korendragershuisje in

      Franeker staat op een gevelsteen het woord TAK.

      Wie weet wat dit woord betekent >

      Gr. Dirk Laverman

      Message 2 of 3 , Jun 3, 2007
        Dirk,

        Even gegoogled en TAK blijkt te staan voor Tol, Accijns en Korenmeten.

        Met vriendelijke groet,
        Nynke van den Hooven.

        Message 3 of 3 , Jun 7, 2007
          Beste Nynke van den Hooven

          Ik ben een beetje laat mijn reactie, maar mijn dank voor jouw reactie is erg
          gemeend.

          Trouwens, ik had ook gegoogeld, maar blijkbaar verkeerd, kun je mij mailen
          waar je de betekenis van TAK gevonden hebt ?

          Mvg Dirk Laverman