Akke Richolts te Koudum

  • mvdhauw
    Message 1 of 1 , May 31 1:07 PM
      LS

      Ik ben op zoek naar de overlijdensdatum van Akke Richolts (Rigolds,
      Rykolts etc). Ik heb van haar de volgende gegevens:

      Akke Richolts (Steffens), dochter van Richolt Hendriks en Minke
      Tjallings. Zij is gedoopt op 17-02-1743 in Koudum. Akke is overleden
      na 1811, minstens 68 jaar oud.
      Akke trouwde, 37 jaar oud, op 10-10-1780 in Koudum met Swier Roelofs,
      32 jaar oud. Swier is geboren in 1748, zoon van Roelof Zwier en
      Kunnegien Berends. Swier is overleden op 19-10-1812 in Koudum, 64 jaar
      oud. Hij is weduwnaar van Geertje Jurjens (ovl. vóór 1780), met wie
      hij trouwde op 04-12-1774 in Tjerkwerd.

      In 1811 (naamsaanname) wordt ze nog genoemd te Koudum. Een enkele maal
      heeft ze de patroniem Steffens. Dit komt omdat haar moeder is
      hertrouwd met Steffen Arriens.