Re: [Friesland-genealogy] Re: Gatske Idskes Beeltje (was Re: Halbe Beeltje

  • Appy de Vries
    Message 1 of 15 , May 27 1:21 AM
      Folkert;
      Idske Clases gedoopt op belijdenis,
      23-02-1776 in Langezwaag,k.v.
      niet genoemde vader en moeder.[Hervormd]
      opm. Bejaard persoon [34j]!!won.Langezwaag.

      Dopen H.veen-Bovenknijpe [Doopsgezindt]
      Idske Clases ; doop 1776 in Langezwaag, lid sinds 1781 in Bovenkn.
      overl.;1826.
      zijn vrouw;Antye Jelles doop 23-01-1777
      van de Kniep,overl.1826.

      ouders Antye [Antje] Jelles;
      [Doopsgezindt]
      Jelle Piers doop 25- 01-1752; van Niehorne,overl. ;1776.
      echtgenoot van Gatske Sieses,
      doop 25-01-1752; van Niehorne,
      zij zijn gehuwd 22-04-1731 te Nieuwehorne.

      Bkn. 4170 akte 59 [Schoterland]
      Idske Clases oud 84j.,huisman won.
      te Bovenknijpe,gehuwd met Antje Jelles
      nalatende drie kinderen, op de 20ste des
      maand Mei,s.morgens ten zeven uren,
      in huisnr.129 te Bovenkn. is overleden.
      [waar later zijn zoon Klaas woont!]

      Bkn.4170 akte ?
      Antje Jelles [76j.] boerinne won .Bovenkn. ,weduwe van Idske Clases Beeltje nalatende drie kinderen,
      op 11-09-1826 in huisnr.129 is
      overleden.

      hun huwelijk; 08-02-1778 Knijpe
      Jiske Klaks [Iesk]! dikke schrijffout!]
      en
      Antje Jelles.
      De drie kinderen volgens mij;
      Grietje,Klaas en Gatske [naar beppe vernoemd]?

      Bkn. 4085 Huwelijk 28-Mei-1826 [Schotl.]
      Klaas Idskes Beeltje 38 jaren,
      huisman,geb.en won.Bovenkn.
      meerderj. z.v. Idske Klases Beeltje
      blijkens doodsextract aldaar op den
      20ste deser maand overl.en van
      Antje Jelles,boerinne won nog aldaar,
      met toestemmingvan zijn moeder,hierbij tegenwoordig
      en
      Rigtje Pieters Baltjes 33j.,zonder ber.
      geb. en won. Bovenkn. d.v.
      Pieter Euverens Baltjes en Antje Minderts
      blijkens doodsextracten,de eerste op
      den achtsten April 1819,en de laatste
      op 15 Juli 1825 te Bovenkn.zijn overleden.

      Bkn.4174 overleden 04-11-1839 [Schotl.]
      Grietje Idskes Beeltje 60j.,zonder ber.
      geb.en won. Bovenkn.
      ongetrouwde dochter van Idske Klases Beeltje en Antje Jelles [beide overl.]
      in het huisnr.127 Bovenkn.

      Volkstelling 1840 [Schotl.]
      Klaas Idskes Beeltje 52j hoofd
      geb.01-08-1797,