Ouders van Evertje Geerts (geh. met Tjeerd Arjens van Helder)

  • dorianswarts
    Message 1 of 1 , May 23, 2007
      Eén van mijn vooroudsters is Evertje Geerts, gehuwd met Tjeerd
      Arjens van Helder, en woonachtig geweest te Sloten. Over haar
      herkomst heb ik echter noch via de site van Tresoar noch in het
      archief te Leeuwarden wat kunnen vinden. Ik ben op zoek naar haar
      geboorteplaats en haar ouders. Dit is de informatie die ik tot nu
      toe heb:

      166 Tjeerd Arjens van HELDER, Schoenmaker, geboren op 01-10-1779
      te Siegerswoude. Westebrug(bevolkingsregister), gedoopt (Hervormd)
      op 31-10-1779 te Siegerswoude, overleden op 30-11-1859 te Lemmer op
      80-jarige leeftijd, zoon van Arjen Klases(Claasses) van HELDER (zie
      332) en Ybbeltje TJEERTS (NIJENHUIS) (zie 333).
      Gehuwd (1) op 21-jarige leeftijd op 30-11-1800 te Sloten met Evertje
      GEERTS (zie 167).
      Relatie(2) niet geh. Echtgenote is Eelkjen Joukes van der SLUIS,
      geboren 1779, overleden op 08-09-1826 te Doniawerstal, ongehuwd.
      Uit het eerste huwelijk:
      1. IJbeltjen Tjeerds (zie 83).

      167 Evertje GEERTS, zonder beroep, overleden vóór 1820.
      Uit dit huwelijk: 1 kind (zie onder 166).

      Alvast bedankt,

      Dorian Swarts
      Groningen
      (draswarts@...)