Oene Kingma 2 (was Re: [Friesland-genealogy] herbergier franeker)

    Message 1 of 3 , Apr 30, 2007
      Willy,

      Nog een kleine aanvulling: Oene Kingma trouwde in 1889 met Grietje Palstra
      (Geertruida Brouwer overleed op 23 april 1888 in Franeker, vermoedelijk in
      het kraambed, want ze beviel op dezelfde dag van een doodgeboren zoontje).
      Met Geertruida Brouwer kreeg Oene 8 kinderen, met Grietje Palstra 10...

      Met vriendelijke groet,
      Nynke van den Hooven.

      Message 2 of 3 , May 1, 2007
        Hoi Willy en Nynke,

        het Oene Kingma verhaal kent nog een heleboel aanvullingen, ik kopieer
        willekeurig een aantal. Het lijkt mij een leuke bezigheid voor Willy om nu
        alles netjes op een rij te zetten.

        Overlijdensakte Franeker, 1915
        Aangiftedatum 15 november 1915, akte nr. 119
        Oene Kingma, man, overleden 13 november 1915
        Oud 65 jaar, gehuwd
        Geboorteakte Workum, 1859
        Aangiftedatum 14 november 1859, akte nr. 98
        Grietje Palstra, geboren 12 november 1859
        Dochter van Sjoerd Palstra en Beitske Bernardus Koelman
        Overlijdensakte Leeuwarden, 1925
        Aangiftedatum 15 juli 1925, akte nr. 374
        Grietje Palstra, vrouw, overleden 15 juli 1925
        Oud 65 jaar, gehuwd
        Dochter van Sjoerd Palstra en Beitske Bernardus Koelman
        Huwelijksakte Wymbritseradeel, 1880
        Man: Gerlof Terveer
        Vrouw: Hiltje van der Zee
        Datum: 8 mei 1880, akte nr. 33
        Overlijdensakte Wymbritseradeel, 1904
        Aangiftedatum 3 maart 1904, akte nr. 35
        Hiltje van der Zee, vrouw, overleden 2 maart 1904
        Oud 54 jaar, ongehuwd
        Geboorteakte Wymbritseradeel, 1857
        Aangiftedatum 2 juli 1857, akte nr. 165
        Hiltje van der Zee, geboren 1 juli 1857
        Dochter van Rients Sybrens van der Zee en Hotske Fongers Tuinstra
        Geboorteakte Wymbritseradeel, 1853
        Aangiftedatum 8 maart 1853, akte nr. 60
        Gerlof Terveer, geboren 7 maart 1853
        Zoon van Andries Sippes Terveer en Sjieuwke Gerlofs van der Meer
        1924 Leeuwarden, notaris A. W. Koch
        Huwelijksvoorwaarden
        - Gerlof ter Veer te Leeuwarden
        - Margaretha Palstra te Leeuwarden, weduwe van Oene Kingma
        Bron: Toegangsnr. : 26
        Inventarisnr.: 76182
        Repertoirenr.: 3882 d.d. 13 oktober 1924

        Zoeken in de index van het notarieel archief op de Tresoarsite met [oene kingma]
        levert ook nog mooie aanvullingen op.

        Daarnaast is er natuurlijk de site van het Rk Documentatiecentrum, adres:

        http://www.archiefrkfriesland.nl/wcms/index.php

        Daar zien we bijv. dat Gerlof Terveer in 1930 te Oosterhout overlijdt.

        Het overlijden van Hiltje van der Zee heb ik nog niet gevonden.

        Groetjes, Maikel Galama.

      • willemke_s
        Message 3 of 3 , May 1, 2007
          nu nog de vraag was deze oene kingma herbergier van beroep

          gr Willy

          --- In Friesland-genealogy@yahoogroups.com, "Maikel Galama"