Re: Auteursrechten genealogische uitgaven

  • tymen_wierstra
    Message 1 of 22 , Apr 4, 2007
      Beste Judith,

      Je kunt natuurlijk ook de auteur (Ype Brouwers) uitleggen wat je wilt
      gaan doen en vragen om toestemming. En welke voorwaarden (bijv.
      bronvermelding) hij daaraan stelt. Zelf heb ik twee recente positieve
      ervaringen voor integrale plaatsing van artikelen over Eyso de Wendt
      op mijn website.

      Succes ermee.

      Tymen Wierstra
      --- In Friesland-genealogy@yahoogroups.com, Judith Henstra
      <genealogie@...> wrote:

> [...]
      >
      > En ja, het was wel mijn bedoeling mijn kwartierstaat op mijn
      website
      > te zetten!
      >
      > Dat mag dus niet? (Hier de retorische vraag). Dus moet ik het
      > toegevoegde maar weer verwijderen. Jammer hoor!
      >
      > Toch gebruiken veel mensen voor hun stamboomonderzoek andere
      > publicaties. Regelmatig krijgen we in deze groep verwijzingen naar
      > boeken en andere uitgaven. Hoe zit dat dan? Staat daar het "Niets
      uit
      > deze uitgave" niet bij, of zijn dat oudere boeken?
      >
      > Wie heeft er iets zinnigs over te zeggen?

    • Henk Horchner JP
      Message 2 of 22 , Apr 4, 2007
        My own suggestion is that those who are concerned on 'Copyright' should use Google and type in Copyright.
        I am sure that the different websites available will provide you with the answers you are seeking.
        My wife being an author and poet often has copyright to consider in any of her gardening publications.
        Kind regards
        Henk Horchner from 'Down Under'
        Brisbane Australia

        <genealogie@...> wrote:

> [...]
        uit
        > deze uitgave" niet bij, of zijn dat oudere boeken?
        >
        > Wie heeft er iets zinnigs over te zeggen?

        It has removed 159 spam emails to date.
        Get the free SPAMfighter here: http://www.spamfighter.com/len

      • betsyagravatt
        Message 3 of 22 , Apr 6, 2007
          Thanks for this information
          My husand has written a history book "A History of the Village of Rancocas" which now I am responsibe for
          getting published

          Anything anyone can tell me about copyright is very welcome. Baukje Berendina Atema (also Hoekstra)

          <genealogie@...> wrote:

> [...]
          uit
          > deze uitgave" niet bij, of zijn dat oudere boeken?
          >
          > Wie heeft er iets zinnigs over te zeggen?

        • joke van Gorcum
          Message 4 of 22 , Apr 9, 2007
            Hoi Irene,

            ben een beetje aan het opruimen in mijn gevonden genealogische kopién etc. reuze troep.

            Kost veel tijd.

            Groet Joke