nederlandse uitgeverijen - archieven?

  • johnplaysjazz
    Message 1 of 3 , Apr 3, 2007
      hallo medesneupers. Deze vraag is misschien OT, maar ik probeer het
      toch.
      Mijn overgrootvader heeft in de periode 1898-1935 een aantal
      kinderboeken gepubliceerd, voornamelijk bij uitgeverijen Kluitman te
      Alkmaar, Vivat te Amsterdam en Gebr. Graauw te Amsterdam. Weet iemand
      of deze uitgeverijen nog bestaan? Ik weet dat Kluitman nog steeds
      boken uitgeeft maar de anderen kan ik niet vinden. Ik ben
      voornamelijk geinteresseerd in de mogelijkheid om de archieven van
      deze bedrijven te raadplegen met betrekking tot correspondentie
      tussen mijn overgrootvader en de desbetreffende bedrijven. Dit is
      vanuit Canada moeilijk te organizeren. Weet iemand raad?
      Bij voorbaat dank,
      John de Vries
    • Hillie Plantinga
      Message 2 of 3 , Apr 3, 2007
        John,

        Je kunt proberen om via de site van de Kamer van Koophandel (
        http://www.kvk.nl) informatie te vinden.
        Via het Handelsregister kun je zoeken naar actuele en vervallen bedrijven.
        Daarna kun je tegen betaling allerlei informatie over dat bedrijf aanvragen.

        Groet,
        Hillie Plantinga

        Op 04-04-07 heeft johnplaysjazz <johnplaysjazz@...> het volgende
        geschreven:

        > hallo medesneupers. Deze vraag is misschien OT, maar ik probeer het
        > toch.

        << Knip >>

        Bij voorbaat dank,
        > John de Vries

      • Judith Henstra
        Message 3 of 3 , Apr 4, 2007
          Beste John,

          Gaat het hier toevallig om Jouke Broer Schuil? DIe publiceerde in die
          periode ook kinderboeken. Van deze man heb ik de stamboom, en ik weet
          dat zijn boeken online staan, maar wat betreft de uitgevers kan ik je
          niet verder helpen.

          Dit is dan ook meer een "nieuwsgierige" reactie dan een nuttige!

          Groeten

          Judith Henstra

          Judith Henstra
          genealogie@...