Andries Egberts

  • blauwe- parel
    Message 1 of 5 , Mar 24, 2007
      Beste allemaal,

      Kan iemand op Tresoar nakijken wie de echtgenote was van:

      Dries Eybers (Andries Egberts)
      ov. 09-02-1796 te w.s. Leeuwarden
      begraven: Oldehoofsterkerkhof
      Invent. nr. 923

      Ik hoop Trijntje Arendts.

      Hartelijk dank alvast,

      Margaret

      Live Search, for accurate results! http://www.live.nl
    • Polyne de Graaf
      Message 2 of 5 , Mar 24, 2007
        Margaret

        Andries Egberts is op 13-03-1692 begraven in de Jacobynerkerk.

        Dit geeft al aan hoe lastig begraafboeken zijn.

        Begraafboeken worden gevoerd op naam van het gezinshoofd. Als het
        gezinshoofd Piet Pieters is, kan Piet Pieters meerdere malen in de
        begraafboeken voorkomen, soms omdat één van zijn kinderen begraven is,
        soms omdat hij een echtgenote heeft begraven, en soms omdat hij zelf
        begraven is..
        Wanneer de man begraven wordt, wordt de naam van de vrouw doorgaans
        (99%)niet vermeld.
        Op HCL heb ik nog niet het huwelijk van Trijntje Aren% en %ries E%
        kunnen vinden.
        Waar zij zijn getrouwd, en wanneer? Is het mogelijk dat je de weduwe
        van Dries in 1824 terug kan vinden?

        Polyne

      • reyacta
        Message 3 of 5 , Mar 24, 2007
          Hoi,

          Begraafboeken zijn helaas geen aktes van de Burgerlijke stand na 1811,
          zoveel als op internet staat zovel staat er ook in het origineel.

          Ik kan maar 1 vermelding van dit echtpaar vinden:
          Ooststellingwerf, dopen, geboortejaar 1764
          Dopeling: Arendt
          Geboren op 11 november 1764 in Donkerbroek
          Zoon van Andries Enberts en Trijntjen Arendts

          Je hebt kans dat Trijntje ergens als 'Trijntje Andries' of Drieses in
          de begraafboeken staat. Gehuwde vrouwen kregen vaak het patroniem van
          hun man.
          Wie had je in gedachten met 1824 Polyne ?- ik zie wel allemaal andere
          arends-en maar geen Trijntje.

          groet margreet
        • blauwe- parel
          Message 4 of 5 , Mar 24, 2007
            Dag Polyne,

            Gegevens die ik heb zijn:

            Andries Enberts / Egberts / Engberts
            geb. < ca 144 (Haule ?)
            ov. > 1763 (waar ?)

            huwde 1749 - 1765 (Donkerbroek ?) met:

            Trijntje Arendts
            ged. 12-03-1731 Donkerbroek
            ov. > 1763 (Haule ?)

            Zij is een dochter van Arend Hendricks, moeder NN.

            Ik heb maar 1 kind kunnen vinden:

            Arent Andries Engberts
            geb. Donkerbroek
            ged.11-11-1764 Haule (Herv.)
            ov. 03-12-1827 Haule
            ----------------------------
            Ik vond:

            Dries Eybers (Andries Egberts)
            ov. 09-02-1796 te w.s. Leeuwarden
            begraven: Oldehoofsterkerkhof
            Invent. nr. 923

            en ene

            Tryntje Aans
            geb. ca 1731
            ov./begr. 25-11-1810 Arum (Wonseradeel)
            oud 79 jaar
            weduwe met 1 kind
            Invent. 793

            Dit zou haar eventueel kunnen zijn.

            Meer informatie heb ik niet kunnen vinden.
            Zijn deze Dries Eybers en Tryntje Aans dezelfde personen als het echtpaar
            Andries Enberts & Trijntje Arendts?

            De door jou genoemde Andries Egberts zou een grootvader kunnen zijn, maar
            zover ben ik nog niet.

            Vriendelijke groeten,

            Margaret

            Message 5 of 5 , Mar 25, 2007
              Margreet,

              Bedankt voor je moeite.

              Het ziet er naar uit dat ik van de zomer met mijn tentje maar weer eens
              richting Tresoar moet :)

              Groeten,

              Margaret

> [...]
              >hun man.
              >Wie had je in gedachten met 1824 Polyne ?- ik zie wel allemaal andere

              Play online games with your friends with Messenger
              http://www.join.msn.com/messenger/overview