Re: [Friesland-genealogy] de drie pilaren

  • Rienk de Boer
    Message 1 of 4 , Mar 21, 2007
      Hospes = waard.
      In dit geval was Li(e)be de hospes is de waard in "De Drie Pilaren". Hij zal ook wel de eigenaar geweest zijn.

      Rienk

      Hallo Bart;
      ''tank foar dyn reaksje''
      ''De Drie Pilaren''was volgens mij
      een ''Café of i.d.,waar Li[e]bbe
      hospes [eigenaar]?was?
      Bij Grietje; overl.17/24-06-1784.,
      Testament voor Grietje haar overlijden; 14-05-1784 te Beetsterzwaag,misschien moet
      ik dat in Tresoar zoeken!!
      deze aantekening kreeg ik van
      een kennis [vergeten bron te vragen]!! dom hè!
      folle groetsjes Appy.