ervaring met privacy

  • Henk Kuiphof
    Message 1 of 1 , Mar 20, 2007
      Beste medegenealogen.

      A. Ik heb inmiddels wat ervaringen opgedaan met de uitvoering privacyregels.
      Ik stuur de familie een brief met de meest recente gegevens van hun gezin en vraag hun of deze gegevens compleet en correct zijn. Tegelijk vraag ik of men akkoord gaat met de publicatie van deze gegevens in mijn familieboek.
      In Nederland heb ik tot nu toe alleen maar enthousiaste reacties gehad. Ik krijg hiermee de gegevens gecontroleerd en toestemming voor plaatsing. Twee vloegen in één klap.

      B. Ik geef computerles aan senioren en vroeg vorige week aan een cursist met internetles om in Google eens haar eigen naam als zoekwoord in te vullen. Ze schrok zich een ongeluk. Alle persoonlijke gegevens van haar stonden op internet, waar ze niks van wist.
      Voor mij een reden om met mijn actie naar de (verre) familie door te gaan.

      Dit wilde ik even met jullie delen.

      Henk Kuiphof