Re: [Friesland-genealogy] bescherming persoonsgegevens.

  • Rienk de Boer
    Message 1 of 10 , Mar 1, 2007
      Beste mensen
      Naar aanleiding van het bericht van Gerda wil ik jullie er op wijzen dat er geen verschil is tussen publicatie op internet of in een boek.
      De is de wet volgens mij helder in.
      Rienk

      Message 2 of 10 , Mar 1, 2007
        Op woensdag 28 maart 2007 14:07 schreef
        Gerda uit Kampen

        > Ook de naam van schoonouders van gescheiden
        > van den Beukels heb ik niet, omdat de scheiding
        > niet soepel verliep en er geen contact meer is.

        Gerda

        Eigenlijk zou er bij bovenstaande vermelding streng genomen al
        sprake kunnen zijn van schending van de privacy.

        --
        Groeten

        Patrick Vanhoucke
        Laken (Brussel)
      • Jaap Ruiter
        Message 3 of 10 , Mar 2, 2007
          Beste lijstgenoten,

          bij de discussie rond de bescherming van de persoonsgegevens heb ik nog
          een aspect gemist.
          Publiceren op internet maakt voor de wet dan wel geen verschil met
          publiceren in een boek, maar hoe zit het dan met een website waarop je
          je eerst moet registreren, alvorens de gegevens te kunnen inzien?
          Zo'n website kun je niet 'publiek' noemen - alleen 'genode gasten' mogen
          binnenkomen. Omzeil je op die manier niet de hele privacy toestand?

          Groeten,
          Jaap Ruiter
        • Gerda Frijlink
          Message 4 of 10 , Mar 3, 2007
            Patrick,

            WANT???

            Groetjes,
            Gerda Frijlink

> [...]

            Eigenlijk zou er bij bovenstaande vermelding streng genomen al
            sprake kunnen zijn van schending van de privacy.

            Internal Virus Database is out-of-date.
            14:43
          • reyacta
            Message 5 of 10 , Mar 4, 2007
              slechts de huwelijksproblemen en verbroken familiebanden, en dus het
              prive-leven, van levende mensen tot in Tokyo leesbaar, Gerda.

              Ben het met Patrick eens, had naamloos gekund.

              margreet