Ouders van Rinze Sinnema & Janke Holman

  • Ben Sinnema
    Message 1 of 1 , Feb 27, 2007
      Beste medezoekers,
      Door wat gezondheidsproblemen was ik niet in staat eerder te reageren op
      alle mailtje die zijn binnengekomen m.b.t. dit koppeltje.
      Dit is het voorlopige overzicht :

      Huwelijksakte Dokkum, 1907
      Man: Rinze Sinnema
      Vrouw: Janke Holman
      Datum: 20 januari 1907, akte nr. 1

      Geboorteakte Idaarderadeel, 1861
      Aangiftedatum 11 februari 1861, blad nr. 11
      Rinze Sinnema, geboren 10 februari 1861
      Zoon van Folkert Lucas Sinnema en Jeltje Jans Jurna

      Aangiftedatum 5 mei 1886, blad nr. 26
      Rinze Sinnema, geboren 3 mei 1886
      Zoon van Lucas Sinnema en Sjoukje Jorna

      Geboorteakte Oostdongeradeel, 1864
      Aangiftedatum 14 maart 1864, blad nr. 22
      Janke Holman, geboren 12 maart 1864
      Dochter van Jan Johannes Holman en Romkje Franzes Erich
      Wonende te Wetzens

      Hier rust Johanna Helena Holman, ev L.F. Sinnema, eerder van G. Bunkers.
      Geb. Wetsens 12-03-1864 en overl. Dokkum 26-07-1938.

      Janke is in elk geval eerder getrouwd geweest, 1892 - met Gerhardus Bunkers
      Hij ovl 24-4-1900 Dokkum. Ze is nog familie van me, maar ik heb geen data
      van Rinze.
      Dan valt de jongste Sinnema wellicht af?

      In aanmerking komt inderdaad de Rinze, geb op 10-02-1861, mede gezien de
      leeftijd van Janke Holman.
      Maar of hij dat werkelijk is?
      En de letters L.F. Sinnema op de grafsteen vind ik ook raar.
      Verder speurwerk zal helaas noodzakelijk zijn

      Met vriendelijke groet
      Ben Sinnema