Friezen naar Danzig (Pruisen) / Mennonieten

  • Sylvia Talma
    Message 1 of 3 , Dec 12, 1999
      Ik ben op zoek naar het volgende artikel uit Jaarboek nummer 45 (1991) van het Centraal Bureau voor Genealogie:
      Ufkes, T.
      Vlielanders, Friezen en andere Nederlanders te Danzig. Zeventiende- en achttiende-eeuwse gegevens in het burgerboek en de geloofsbrieven [met biografische gegevens].

      Heeft iemand dit jaarboek in zijn/haar bezit en zo ja, zou ik (uiteraard tegen vergoeding) een kopie van dit artikel kunnen krijgen?

      Ik ben tevens op zoek naar informatie (bijv. een passagierslijst) van een schip genaamd "De Zaaier", waarin Friese Mennonieten rond 1655 een tocht naar Danzig zouden hebben gemaakt.

      Bij voorbaat mijn hartelijke dank.

      Met vriendelijke groet,

      Sylvia Talma
    • Hans Doevendans
      Message 2 of 3 , Dec 12, 1999
        Sylvia Talma wrote:

> [...]
        >
        > Ik ben tevens op zoek naar informatie (bijv. een passagierslijst) van een schip genaamd "De Zaaier", waarin Friese Mennonieten rond 1655 een tocht naar Danzig zouden hebben gemaakt.

        Mocht je niet aan een kopie kunnen komen, dan klan ik eventueel een afdruk maken ui de cd-rom van het CBG.
        Overiens is deze cd-rom een echte aanraden en stel ik in eerste instantie voor dat je hem zelf aanschaft...
        Vriendelijke groet,

        Hans Doevendans
      • Bernarda Kragten
        Message 3 of 3 , Dec 12, 1999
          Hallo Sylvia,
          Het artikel van T. Ufkes, dat je zoekt, heb ik voor je.
          Groetjes,
          Bernarda Kragten.