Reitsma

  • Douwe Meinderts Bonnema
    Message 1 of 5 , Jan 17, 2001
      Lijstgenoten,
      Ik ben Douwe Meinderts Bonnema uit Grou en ik zoek de familie Reitsma,
      ik heb het volgende bestand gemaakt: zie onder Reitsma.txt zie onder
      files even aanklikken. Ik zoek aanvullingen.
      Vr. gr Douwe Meinderts Bonnema
    • Gerrit Zweers
      Message 2 of 5 , Jan 17, 2001
        Hallo Douwe,
        Ik heb helaas geen aansluiting kunnen vinden met de Reitsma's in
        Reitsma.txt.
        Wel heb ik het echtpaar Pieter G. Reitsma, bakker (geb. 19-9-1935), gehuwd
        op 26-6-1959 te Bergum met Janke Alles Allema (geb. Suawoude 11-4-1936),
        met 4 kinderen van 1960 tot 1967.
        Verder nog het echtpaar Ate Reitsma (geb. Smallingerland 12-5-1910) en
        Baukje de Vries met 4 kinderen van 1937 tot 1947 te Smallingerland en
        Franeker.
        En dan nog Antje Reitsma (geb. Smallingerland 1-1-1864, ovl. Opsterland
        3-1-1931), gehuwd met Sjouke Schiere. Ik heb daarvan 8 kinderen geb. tussen
        1886 en 1907 in de plaatsen Smallingerland en Opsterland. Indien u de namen
        van de kinderen wilt weten, kan ik u natuurlijk geven. En als u daarvan
        verdere gegevens heeft, dan zal ik dat graag van u horen.
        Gerrit Zweers
        gerritz@...
        http://www.xs4all.nl/~gerritz

        Message 3 of 5 , Jan 17, 2001
          Douwe,

          In je Reitsma-lijstje zag ik onderstaande Minke Keimpes Roedema.
          Tevens heb is een Sjoerd Tolsma, de mogelijke vader van je Klaas Sjoerds
          Tolsma
          Van Roedema heb ik vrij veel en daar komen beiden op uit.
          Evt. heb ik nog wel meer voor je.

          1 Minke Keimpes Roedema, geboren 13-3-1857 te Schettens, † 8-12-1910 te
          Pingjum
          2 Keimpe Doekes Roedema, geboren 23-9-1822 te Longerhouw, † 23-5-1895 te
          Wonseradeel
          Verklaarde niet te kunnen schrijven(1868)
          getrouwd op 14-5-1853 te Wonseradeel met
          3 Antje Gatzes de Boer, geboren 13-11-1825 te Klieun onder Hydaard, †
          17-12-1902 te Longerhouw

          1 Sjoerd Tolsma, geboren 5-11-1864 te Wonseradeel
          2 Bauke Booyens Tolsma, geboren 28-9-1827 te Arum, † 29-3-1873 te Arum
          overleden oud 45 jaar, gehuwd met Afke Roedema.
          getrouwd op 17-5-1851 te Wonseradeel met
          3 Afke Doekes Roedema, geboren 19-4-1828 te Longerhouw, † 18-2-1877 te
          Wonseradeel

          Met vriendelijke groeten,
          Roelof

          Friesland rond 1860 : http://www.varke-visser.myweb.nl/kaarten
          voor mijn genealogie: http://www.gironet.nl/home/rvvisser/genea
          Wonseradeel: de Boer, Roedema
          Idaarderadeel: Zuidema, Deelstra
          Ferwerderadeel: Swart, Buursma, Braak, Papma
          Katwijk-Scheveningen: Varkevisser
          Hoekse Waard: Goud
          Zeeland: Enters

[...]

          of: http://go.to/frgen .

          geposte berichten staat op http://www.egroups.com/group/Friesland-genealogy

        • Hans & Rinske Van Brederode
          Message 4 of 5 , Jan 18, 2001
            Hallo Douwe & Gerrit,

            Ik vond helaas ook geen aansluiting met de Rietsma's in Reitsma.txt.
            Dus hier volgen een paar van mijn Reitsma's;
            Ijtje Reitsma gehuwd met Gosse Sikma 1920-1930 Danutmadeel?
            Sjieuwke Reitsma (Jun 1884-Oct 1966) gehuwd met Douwe van der Veen Mei
            1909 te Franeker
            Tjitske Berends Reitsma gehuwd met Romke van der Veen Feb 1922 te
            Achtkarspelen
            Durk Reitsma (Jul 1921 Oldkerk) gehuwd met Grietje de Vries 1953
            Graag hoor ik het als hier iets bekends bij zit.
            mvg
            Rinske
          • Catherine Stuy
            Message 5 of 5 , Sep 5, 2004
              Lotgenoten:
              Ik heb een Pieter Jans Reisma X met Tjitske Tjeerds op 22 Aug 1744 in
              Oenkerk/Wijns
              De eerste vier kinderen werden allen tegelijk aangegeven in 1754 in
              Leeuwarden, er volgden nog vier aangegeven op de datum van geboorte.
              Op Tresoar heb ik de trouwdatum van Pieter en Tjitske gevonden, beiden
              van Wijns (Tietjerksteradeel)
              De kinderen zijn vernoemds als volgt: Jan, Antje, Jitske, Trijntje,
              Tjeertje, Tjeertje, Tjitske, Tjeertje
              Dit is alles wat ik heb.
              Heeft iemand enig idee hoe ik verder terug kan komen of werkt iemand aan
              dezelfde lijn?
              Alles is welkom. Alvast bedankt. Catherine In Sandy, UT

              Get your name as your email address.
              Includes spam protection, 1GB storage, no ads and more
              Only $1.99/ month - visit http://www.mysite.com/name today!