achternaam van moeder

  • ken veldhuis
    Message 1 of 2 , Feb 7, 2007
      Beste lijstgenoten,

      Over achternaam van moeder gesproken : ik heb een voorvader, in wiens doop akte, aangeving door de baakster, hij met (later blijkelijk juiste) patroniem werd ingeschreven (zonder familienaam), doch werd genoteerd "vader niet bekend" Bij huwelijk van zijn ouders meer als een jaar na geboorte werd hij echter erkend.
      Toch voerde hij in latere akten altijd de familienaam van zijn moeder. Ik vraag mij (ook) nog steeds af wat daarachter schuil ging.

      groetjes,
      Keimpe

    • Herman van der Woude
      Message 2 of 2 , Feb 7, 2007
        Speculatie: Zijn erkende vader was toch niet zijn biologische vader en dat
        werd ook niet in het gezin als geheim achtergehouden.

        Met vriendelijke groet
        Herman van der Woude