Loading ...
Sorry, an error occurred while loading the content.
 

Re: [Friesland-genealogy] Re: Heere Boukes Blinksma

Expand Messages
  • Appy de Vries
    Egbert; vraag aan jouw,betreft; Ate Pieters geh.26-05-1758 Hrv. klopt dit huw.? Antje Egardus Cancrinus ged.07-07-1715 Hrv. kinderen; Sijke 06-04-1749 [klopt
    Message 1 of 8 , Feb 4, 2007
      Egbert;
      vraag aan jouw,betreft;
      Ate Pieters geh.26-05-1758 Hrv.
      klopt dit huw.?
      Antje Egardus Cancrinus ged.07-07-1715 Hrv.
      kinderen;
      Sijke 06-04-1749 [klopt dit wel?]
      Johannes 20-03-1751.
      Pieter 12-1753.
      Marnemus 01-08-1756
      Hendrik 17-12-1758.
      groetjes Appy.


      ----- Original Message -----
      From: tabepap
      To: Friesland-genealogy@yahoogroups.com
      Sent: Friday, February 02, 2007 2:27 PM
      Subject: [Friesland-genealogy] Re: Heere Boukes Blinksma


      De Blinksma's komen ook in mijn kwartierstaat voor. In 1675 trouwden
      te Heerenveen Aate Claeses Blincksma en Antie Geerts Meyers. Ik heb
      hier geen gedoopte kinderen van kunnen vinden, maar in 1710 trouwden
      te Heerenveen zowel ene Pieter Ates Blinksma (xSijke Hillebrands)
      als "mijn" Hendrik Ates Blinksma (xHiltje Heeres). Sijke Ates Blinksma
      is een kleindochter van Pieters Ates Blinksma en werd te Heerenveen
      gedoopt in 1749 (overleden op 95-jarige leeftijd).

      Met vriendelijke groet,
      Egbert





      [Non-text portions of this message have been removed]
    • tabepap
      Beste Appy, Dit huwelijk en deze doopdatum heb ik ook. Van Ate Hendriks Blinxma en zijn vrouw Trijntje Martens (tr. 1745) heb ik echter geen gedoopte kinderen
      Message 2 of 8 , Feb 4, 2007
        Beste Appy,
        Dit huwelijk en deze doopdatum heb ik ook. Van Ate Hendriks Blinxma
        en zijn vrouw Trijntje Martens (tr. 1745) heb ik echter geen
        gedoopte kinderen kunnen vinden. Volgens de Quotisatie 1749 waren ze
        toen nog kinderloos. Pas op 17 december 1758 wordt in Oranjewoud hun
        zoon Hendrik geboren. Dit heb ik in een BS-akte gevonden.

        M vr gr,
        Egbert

        --- In Friesland-genealogy@yahoogroups.com, Appy de Vries
        <appydevries@...> wrote:
        >
        > Egbert;
        > vraag aan jouw,betreft;
        > Ate Pieters geh.26-05-1758 Hrv.
        > klopt dit huw.?
        > Antje Egardus Cancrinus ged.07-07-1715 Hrv.
        > kinderen;
        > Sijke 06-04-1749 [klopt dit wel?]
        > Johannes 20-03-1751.
        > Pieter 12-1753.
        > Marnemus 01-08-1756
        > Hendrik 17-12-1758.
        > groetjes Appy.
        >
        >
        > ----- Original Message -----
        > From: tabepap
        > To: Friesland-genealogy@yahoogroups.com
        > Sent: Friday, February 02, 2007 2:27 PM
        > Subject: [Friesland-genealogy] Re: Heere Boukes Blinksma
        >
        >
        > De Blinksma's komen ook in mijn kwartierstaat voor. In 1675
        trouwden
        > te Heerenveen Aate Claeses Blincksma en Antie Geerts Meyers. Ik
        heb
        > hier geen gedoopte kinderen van kunnen vinden, maar in 1710
        trouwden
        > te Heerenveen zowel ene Pieter Ates Blinksma (xSijke Hillebrands)
        > als "mijn" Hendrik Ates Blinksma (xHiltje Heeres). Sijke Ates
        Blinksma
        > is een kleindochter van Pieters Ates Blinksma en werd te
        Heerenveen
        > gedoopt in 1749 (overleden op 95-jarige leeftijd).
        >
        > Met vriendelijke groet,
        > Egbert
        >
        >
        >
        >
        >
        > [Non-text portions of this message have been removed]
        >
      • Appy de Vries
        Egbert; als jij hetzelfde hebt als mij, dan moet je dat herstellen, want het is fout!! Ate Pieters en Antje Egardus, trouwen in 1748 i.p.v.1758! zal dit in
        Message 3 of 8 , Feb 4, 2007
          Egbert;
          als jij hetzelfde hebt als mij,
          dan moet je dat herstellen,
          want het is fout!!
          Ate Pieters en Antje Egardus,
          trouwen in 1748 i.p.v.1758!
          zal dit in onze doopklapper even veranderen,soms staan bij de dopen van de kinderen,het huw.van de ouders ook vermeld [deze dus fout]!
          op tresoar is het oké,
          jouw Ate en Trijntje heb ik genoteerd,
          t.z.t.hoor je van mij.
          groetjes Appy.



          ----- Original Message -----
          From: tabepap
          To: Friesland-genealogy@yahoogroups.com
          Sent: Sunday, February 04, 2007 5:46 PM
          Subject: [Friesland-genealogy] Re: Heere Boukes Blinksma


          Beste Appy,
          Dit huwelijk en deze doopdatum heb ik ook. Van Ate Hendriks Blinxma
          en zijn vrouw Trijntje Martens (tr. 1745) heb ik echter geen
          gedoopte kinderen kunnen vinden. Volgens de Quotisatie 1749 waren ze
          toen nog kinderloos. Pas op 17 december 1758 wordt in Oranjewoud hun
          zoon Hendrik geboren. Dit heb ik in een BS-akte gevonden.

          M vr gr,
          Egbert

          --- In Friesland-genealogy@yahoogroups.com, Appy de Vries
          <appydevries@...> wrote:
          >
          > Egbert;
          > vraag aan jouw,betreft;
          > Ate Pieters geh.26-05-1758 Hrv.
          > klopt dit huw.?
          > Antje Egardus Cancrinus ged.07-07-1715 Hrv.
          > kinderen;
          > Sijke 06-04-1749 [klopt dit wel?]
          > Johannes 20-03-1751.
          > Pieter 12-1753.
          > Marnemus 01-08-1756
          > Hendrik 17-12-1758.
          > groetjes Appy.
          >
          >
          > ----- Original Message -----
          > From: tabepap
          > To: Friesland-genealogy@yahoogroups.com
          > Sent: Friday, February 02, 2007 2:27 PM
          > Subject: [Friesland-genealogy] Re: Heere Boukes Blinksma
          >
          >
          > De Blinksma's komen ook in mijn kwartierstaat voor. In 1675
          trouwden
          > te Heerenveen Aate Claeses Blincksma en Antie Geerts Meyers. Ik
          heb
          > hier geen gedoopte kinderen van kunnen vinden, maar in 1710
          trouwden
          > te Heerenveen zowel ene Pieter Ates Blinksma (xSijke Hillebrands)
          > als "mijn" Hendrik Ates Blinksma (xHiltje Heeres). Sijke Ates
          Blinksma
          > is een kleindochter van Pieters Ates Blinksma en werd te
          Heerenveen
          > gedoopt in 1749 (overleden op 95-jarige leeftijd).
          >
          > Met vriendelijke groet,
          > Egbert
          >
          >
          >
          >
          >
          > [Non-text portions of this message have been removed]
          >





          [Non-text portions of this message have been removed]
        Your message has been successfully submitted and would be delivered to recipients shortly.