Re: Huwelijk Johannes Smits en Johanna Geerts

  • anke
    Message 1 of 33 , Feb 3, 2007
      --- In Friesland-genealogy@yahoogroups.com, "Robert van der Hall"
      <rvdhall@...> wrote:

> [...]
      Kerkstraat,
      > peter is Joannes Geerts
      >
      > 2) ouders van Wilhelmina zijn Joannes Smits en Joanna Geerts.
      >
      > 3) Joanna Geerts is gedoopt 16/06-1776 te Leeuwarden
      >
      > 4) Ouders van Joanna Geerts zijn Joannes Geerts en Wilhelmina
      Post (die
      > is overleden 50 jaar oud te Leeuwarden op 15/01-1813)
      >
      > 5) andere dochter is Maria Geerts, gedoopt 21/04-1787 's
      Gravenhage en
      > overleden Leeuwarden 63 jaar oud op 22/06-1850.
      >
      > 6) Maria Geerts is gehuwd te Leeuwarden 23/11-1843 met Marten
      Boersma
      > (gedoopt 30/12-1779 Leeuwarden en overleden 73 jaar oud op 11/05-
      1853 te
      > Leeuwarden.
      >
      > Hallo Robert,

      ik heb een vraag over Marten Boersma (Broersma). Was hij niet geboren
      op 10.12.1779 en gedoopt op 5.1.1780 Leeuwarden? Volgens mijn
      stamboom is hij eerst getrouwd met Maaike Hendriks de Jong - kind:
      Fenne Martens Broersma. 2e huwelijk met Maria Geerts + erkend kind
      Aaltje.
      Met vriendelijke groet
      Anke

      > Ten slotte, indien het huwelijk niet te vinden is in Leeuwarden,
      dan is dat
      > ook een positief resultaat en kan ik 'Leeuwarden' dus in alle rust
      > wegstrepen. Misschien moet ik dan misschien in Den Haag verder.
      >

      > Groet!
      >

      > Robert van der Hall

    • Geert Broersma
      Message 33 of 33 , Feb 7, 2007
        Even voor alle duidelijkheid. Die laatste reis van Marten betreft natuurlijk de vader van Marten en Sieds nl. Martinus Sydses Broersma.

        Geert.