Re:engeltje sybrens van veen

  • Maikel Galama
    Message 1 of 2 , Feb 3, 2007
      Hoi Hans,

      allereerst zou je de huwelijken van de kinderen kunnen
      bekijken, eventueel gevolgd door overlijdensaktes van
      haar kinderen, bijv. :

      Huwelijksakte Utingeradeel, 1868
      Man: Jelle Jacobs de Graaf, oud 33 jaar, geboren te Oldeboorn
      Ouders: Jacob Lieuwes de Graaf en Engeltje Sybrens van der Veen
      Vrouw: Grietje Veenstra, oud 26 jaar, geboren te Duurswoude, Opsterland
      Ouders: Sieger Jurrits Veenstra en Jacobjen Egberts
      Datum: 15 mei 1868, akte nr. 17

      Huwelijksakte Smallingerland, 1878
      Man: Harmen Buisman, oud 36 jaar, geboren te Drachten
      Ouders: Pieter Sjoerds Buisman en Trijntje Jans van Oosten
      Vrouw: Teetske Jacobs de Graaf, oud 41 jaar, geboren te Oldeboorn, Utingeradeel
      Ouders: Jacob Lieuwes de Graaf en Engeltje Sybrens van Veen
      Datum: 18 mei 1878, akte nr. 50

      Huwelijksakte Workum, 1870
      Man: Wytze Jacobs de Graaf, oud 42 jaar, geboren te Oldeboornn, Utingeradeel
      Ouders: Jacob Lieuwes de Graaf en Engeltje Sybrens van Veen
      Vrouw: Anna Atsma, oud 34 jaar, geboren te Sneek
      Ouders: Haitse Andries Atsma en Jetske Jacobs van Wijk
      Datum: 3 juli 1870, akte nr. 32

      Overlijdensakte Smallingerland, 1894
      Aangiftedatum 10 december 1894, akte nr. 242
      Jacob de Graaf, man, overleden 8 december 1894, oud 43 jaar
      Zoon van Jacob Lieuwes de Graaf en Engeltje Sybrens van Veen

      Ik heb echter het vermoeden dat ze in Noord-Holland is overleden,
      ik denk dat ze in 1874 bij haar dochter Wobbigje in Enkhuizen verbleef.
      In Friesland kon ik haar overlijden niet vinden.

      Ook op het Tresoar forum is deze familie meerder keren besproken, zie o.a.:

      http://www2.tresoar.nl/forum/viewtopic.php?t=77&highlight=wobbigje+freerks

      Groetjes en succes verder, Maikel.