Re: Huwelijk Johannes Smits en Johanna Geerts

  • Robert van der Hall
    Message 1 of 33 , Feb 2 11:45 AM
      Margreet,

      Op het volgende moet ik nog expliciet reageren:

      >EN, de 1807 ovl Johannes Geerts 54 jr., nalatende 2 kinderen.

      >Probleem .... Maria en Aaltje leven beiden nog, dus zal Robert nu
      >waarschijnlijk kunnen bevestigen dat Johanna is overleden, als hij ons
      >toch over Wilhelmina vertelt.

      Ik meldde reeds, dat ik in Amsterdam het overlijden/begraven van Johanna zal
      proberen op te diepen. (klinkt vreemd in dit verband) . Echter ik heb wel
      meer van dit soort leugentjes om bestwil. Het mooiste voorbeeld vind ik is:

      Voorvaar [9] 62 Carel Sinou uit Duinkerken, die bij zijn huwelijk in 1720
      in Amsterdam opgeeft, dat beide oude dood zijn. Mooi dat in 1722 zijn moeder
      Catarina Bart als meter van zijn zoon optreedt! Ik heb maanden in de knoop
      gelegen met deze tak door die informatie in Amsterdam. Voor de
      volledigheid, zijn moeder is de zus van Jean Bart die in 1694 bij Texel 130
      schepen graan bestemd voor de Republiek kaapte en naar Duinkerken opbracht.
      Misschien dat de familie Bart wat moeite had om haar naam te noemen in
      Amsterdam?

      Prettig week end

      Robert van der Hall

    • Geert Broersma
      Message 33 of 33 , Feb 7 8:52 AM
        Even voor alle duidelijkheid. Die laatste reis van Marten betreft natuurlijk de vader van Marten en Sieds nl. Martinus Sydses Broersma.

        Geert.