Re: [Friesland-genealogy] DOLSTRA (Oene Hindriks en Hinke Jeens)

  • Bart de Vries
    Message 1 of 7 , Feb 1, 2007
      Tabe

      Tikfoutje denk ik

      *Dat klopt. Betreft Jogchum Oenes Dolstra geboren 31 maart 1841 te
      Gersloot. Door Roelof Sytzes Krist op 19 oktober 1961 erkend *

      Gr.
      Bart de Vries
      De Liemers calling
      Genealogie : - de Vries en van Eyk , Jonker en Jelsma
      - Klein en van Sloten , Reinders en van Calkar.
    • Appy de Vries
      Message 2 of 7 , Feb 1, 2007
        Tabe;
        is dit nog iets?
        [deze in mijn mans fam.]
        Oene Hendriks geb.?Lippenhuizen,
        zoon van Hendrik Oenes [boer]
        L.huizen ,aanslag fl.700,overl.1775-1776.
        Oene gehuwd 15-05-1768 met
        Hinke [Rinske Jeens] geb.ca.1750
        overl. 1791-1792 ,
        Lippenhuizen d.v. Jeen Jalderts en Grietje Feitses.
        kinderen;
        1;Jeen [Jan] Oenes geb.21 10-1770
        [de Vries].
        2; Hendrik Oenes geb.ca.1773.
        3; Rinske Oenes geb.ca.1775.
        4; Fedde Oenes geb.ca.1777
        [Witteveen].
        5; Egberts Oenes geb.ca. 1783
        [de Haan] allen te Lippenhuizen.
        groetjes Appy.
        [bron Egbert Lantinga]

        Message 3 of 7 , Feb 1, 2007
          Appy,Tabe .

          Ik zie kinderen geboren na 1773.

          Oene Hendriks is gehuwd met Hylkjen Jans op 16-05-1773 te Kortezwaag.[ HA ]

          Ik denk dat we nu wel kunnen uitsluiten dat Oene Hendriks was gehuwd met
          Hinke Jeens.

          Message 4 of 7 , Feb 5, 2007
            Appy.

            Bedankt. Ik kan nu deze “Oene Hendriks” uitsluiten als DOLSTRA. Zo zie je
            maar weer dat je zeker met Patroniemen erg voorzichtig te werk moet gaan. De
            ene Oene Hendriks is de andere niet. Ik heb deze notitie in ieder geval even
            uitgedraaid voor mijn archief.

            Groeten

            Tabe

            _____