opzoekvraag overlijden Imkje Klazes DOLSTRA 1846 Opsterland

  • Tabe Dolstra
    Message 1 of 1 , Jan 31, 2007
      Beste forum-genoten

      Gisteren ben ik weer eens in het ryksargief in Leeuwarden geweest. Gezellig
      druk tot schoolexcursie aan toe. Ik ben bezig geweest om de kinderen van
      mijn oudstbekende voorvader en -moeder Hendrik Clazes en Imke Tiessens *
      Opsterland 1725 uit te zoeken. Bekend zij 8 kinderen waaronder Klaas
      Hendriks.

      De opzoekvraag van mij is nu de volgende.

      In 1846 overlijdt ene Imkje Klazes DOLSTRA op 63 jarige leeftijd . Ik
      vermoed dat dit een dochter is van Klaas Hendriks (patr). Izie onderstaande
      gegevens Tresoar

      Overlijdensakte Opsterland, 1846
      Aangiftedatum 24 maart 1846, blad nr. 9
      Imkjen Klazes Dolstra, vrouw, overleden 24 maart 1846
      Oud 63 jaar, gehuwd

      Nu heb ik in mijn bestand staan een Imkje Klazes (Patr) maar geboren 11
      juni 1769. Als het dezelfde mevrouw zou zijn dan zou ze bij haar overlijden
      niet 63 jaar maar 77 jaar moeten zijn geweets. Een te groot verschil lijkt
      mij.

      Wie wil de overlijdensacte van Imkjen Klazes uit Opsterland eens inkijken ?
      Wie was haar echtgenoot, wie waren de aangevers, wie waren de ouders ? En
      kopietje zou waardevol zijn?

      Bij voorbaat dank

      Tabe

      Uit een zonnig Almere.