Zoekvraag de Vries

  • Ben Sinnema
    Message 1 of 5 , Jan 29, 2007
      Persoonskaart van Jan Sjoerds de VriesWat vooraf is gegaan.
      Mijn overgrootmoeder, Tjitske Jacobs Sinnema is gehuwd geweest met Jan Sjoerds de Vries waaruit een viertal kinderen zijn geboren.
      Van Bregtje, Eeke en Aukje zou ik graag wat meer informatie willen hebben, zoals huwelijk, kinderen, overlijden e.d.
      Zijn er mensen die mij iets meer kunnen vertellen?
      Bij voorbaat dank
      Met vriendelijke groet
      Ben Sinnema

      Jan Sjoerds de Vries is geboren op woensdag 1 april 1840 in Baard, zoon van Sjoerd Tjipkes de Vries en Bregtje Jans Agema. Van de geboorte is aangifte gedaan op donderdag 2 april 1840. Jan is overleden op vrijdag 25 februari 1887 in Leeuwarden, 46 jaar oud. Jan trouwde, 33 jaar oud, op zaterdag 26 april 1873 in Marssum met Tjitske Jacobs Sinnema, 22 jaar oud. Tjitske is geboren op maandag 1 juli 1850 in Deinum, dochter van Jacob Sinnema en Eeke Jacobs Feitsma. Van de geboorte is aangifte gedaan op woensdag 3 juli 1850. Tjitske is overleden op zondag 26 februari 1911 in Leeuwarden, 60 jaar oud. Van het overlijden is aangifte gedaan op maandag 27 februari 1911.

      Kinderen van Jan en Tjitske:
      1 Bregtje de Vries, geboren op woensdag 7 januari 1874 in Huins. Van de geboorte is aangifte gedaan op donderdag 8 januari 1874.
      2 Eeke de Vries, geboren op vrijdag 5 maart 1875 in Marssum. Van de geboorte is aangifte gedaan op vrijdag 5 maart 1875. Eeke trouwde, 21 jaar oud, op zaterdag 11 april 1896 in Leeuwarden met Hendrik Flaman. Hendrik is geboren in Leiden.
      3 Aukje de Vries, geboren op zaterdag 14 april 1877 in Marssum. Van de geboorte is aangifte gedaan op maandag 16 april 1877.
      4 Sjoerd de Vries, geboren op zaterdag 4 januari 1879 in Marssum. Van de geboorte is aangifte gedaan op maandag 6 januari 1879. Sjoerd is overleden op dinsdag 27 december 1881 in Leeuwarden, 2 jaar oud.

      Gegenereerd met Aldfaer versie 3.5.2 op 29-01-2007 23:11 door Ben Sinnema

    • Attie Hoogland
      Message 2 of 5 , Jan 30, 2007
        Ben,
        Ik vind nog een geboorteakte:

        Geboorteakte Leeuwarden, 1886
        Aangiftedatum 21 september 1886, akte nr. 614
        Jacob de Vries, geboren 20 september 1886
        Zoon van Jan Sjoerds de Vries en Tjitske Jacobs Sinnema

        Message 3 of 5 , Jan 30, 2007
          Attie,
          Dank voor deze verwijzing.
          Groeten
          Ben Sinnema

          Message 4 of 5 , Jan 31, 2007
            Begraven te Leeuwarden Noorderbegraafplaats:
            Velden v.d. Catharina 27-10-1887 Leeuwarden 17-08-1988 Leeuwarden
            Vries de Jacob 20-09-1886 Leeuwarden 01-02-1950 Leeuwarden

            Huwelijksakte Leeuwarden, 1910
            Man: Jacob de Vries
            Vrouw: Catharina van der Velden

            Message 5 of 5 , Jan 31, 2007