Wigle jelles idaarderadeel

  • joke van Gorcum
    Message 1 of 1 , Jan 3, 2007
      Wie kan ons helpen de vader te vinden van Wigle Jelles:

      Idaarderadeel 1782
      Grouw, Wartena, Warstiens Register van overledenen 1781-1811
      Invnr.: DTB 421
      Datum : 17 december 1782
      Plaats: Grouw
      Overleden Wigle Jelles
      Vader Jelle Wigles

      Er trouwt nergens een Jelle Wigles zoals hierboven in overlijdensakte vermeld wel een Jelle Jetses

      Trouwregister Hervormde gemeente Grouw, 1688
      DTB nr: 423, 1657 - 1704
      Vermelding: Derde proclamatie van 26 februari 1688, Grouw
      Man: Jelle Jetzes, Wartena
      Vrouw: Sioerdtje Rienx, Grouw

      Dit echtpaar doopt 6 kinderen maar geen Wigle Jelles.

      Ik had klakkeloos Jelle Jetzes en Sioerdtje Rienx als ouders overgenomen van wijlen de heer Wartena. Nu wordt daar een vraagteken bijgeplaatst door anderen waar ik het nu wel mee eens ben.

      Met vriendelijke groet Joke van Gorcum