AW: [Friesland-genealogy] Halbes/Rinses saga continued

  • fokko kloostra
    Message 1 of 2 , Jan 2, 2007
      Volgende gegevens heb ik voor je

      Rinse Halbes gedoopt te oostermeer 3-5-1693 zoon van halbe rinses en jenke lieuwes. Overleden te Bergum 1730/1731. huwde voor de eerste maal op 1-6-1721 te oostermeer met Antje Martens (beiden van Bergum). Huede voor de tweede maal met Trijntje willems onder bergum op 10-2-1725. Was veenbaas te oostermeer. Akte S17 622. Kinderen gedoopt te bergum, 1ste huwlijk Romkje 2-8-1722
      Van 2de huwlijk : Jenke 15-9-1726 / Halbe 25-7- 1728 / Rinske 25-3-1731 (posthuum geboren)

      Groetjes Fokko kloostra

      Message 2 of 2 , Jan 4, 2007
        Overlijden van de vrouw staat meestal vermeld in de speciecohiers, moesten dan minder hoofdgeld betalen.

        Trijntje Willems gedoopt te bergum op 3-9-1699. dochter van Willem Duitser
        huwde met rinse halbes

        Groetjes Fokko kloostra