Inia, Ynia, Inja, IJnia, Ynja

  • Tjeerd Pieter Inia
    Message 1 of 2 , Jan 1, 2007
      Geachte Lezer

      Bij deze wens ik een ieder een gelukkig en gezond 2007 toe.

      Bovendien zou ik willen vragen wie in zijn/haar onderzoek op enigerlei
      wijze de naam Inia, Innia, Ynia, Inea, IJnia, Inja, Ynja, Inie is
      tegengekomen. Ik ben benieuwd naar alle mogelijke aanvullingen op
      hetgeen ik reeds heb verzameld. Naast een reactie op dit forum, kunt u
      de gegevens ook naar mij privé mailen op het mailadres:
      tp.inia(at)12move.nl. (at) hierbij vervangen door @.

      De naam komt voor het eerst voor in Wierum (Frl.), rond 1500 wordt
      hier een Simen Inie genoemd. Er zijn een aantal takken van de stamboom
      waar nog niet volledig zeker is of deze verwant zijn.

      Ik ben van plan op termijn, als het lukt binnen nu en 10 jaar een boek
      over de familie Inia / Ynia / Inja samen te stellen. Ik ben dus
      uitermate geïnteresseerd in alles wat betrekking heeft op de Inia
      familie. In principe ben ik op zoek naar alle afstammelingen van mij
      bekende Inia's, dus ook via vrouwelijke lijn.

      Met name persoonlijke verhalen en vooral oude familiefoto's zou ik
      graag (uiteraard tegen betaling, een fotokopie/400dpi-scan) willen
      hebben, om deze later in een boek op te nemen. Eventuele anekdotes
      over herkomst, of andere bijzonderheden zijn hierbij van harte welkom.

      Indien u een aanvulling heeft, klein of groot, dan hoor ik dat graag
      van u.

      Met vriendelijke groet,

      Tjeerd P. Inia
      tp.inia(at)12move.nl
      http://home.12move.nl/tp.inia
    • Rita Veeken - Ritsma
      Message 2 of 2 , Jan 1, 2007
        Hallo Tjeerd,

        Ik heb de volgende Inja's

        Persoonskaart van Haijtje Inja
        Haijtje Inja. Haijtje trouwde met Catharina Zuro.

        Kind van Haijtje en Catharina:
        1 Johanna Catharina Haijtjes Inja, geboren in 1796 in Zaandam. Johanna Catharina Haijtjes is overleden. Johanna Catharina Haijtjes trouwde, 29 jaar oud, op zondag 18 december 1825 in Zaandam met Jan Alberts Booy, 34 jaar oud. Jan Alberts is geboren in 1791 in Hoogeveen, zoon van Albert Jans Booy en Jantje Hendriks Hartman. Hij is gedoopt op woensdag 30 maart 1791 in Hoogeveen. Jan Alberts is overleden.

        Ik hoop dat je er wat aan hebt.

        Groetjes, Rita