Hendrik Martens Wallinga x Antje Sibles van Reen

  • Wybo Palstra
    Message 1 of 4 , Jan 1, 2007
      L.S.

      Wie kent de voorouders van Hendrik en Antje. Ik heb een gedeeltelijke
      kwartierstaat maar ben op zoek naar meer gegevens.

      Mvg,

      Wybo Palstra

    • Attie Hoogland
      Message 2 of 4 , Jan 2, 2007
        Wybo,
        Misschien kun je de gegevens die je hebt hier vermelden, dan weet een
        ander waar ze niet meer naar hoeven zoeken.
        vr.gr. Attie

        --- In Friesland-genealogy@yahoogroups.com, "Wybo Palstra"
        <wybo.palstra@...> wrote:

> [...]
        >
        > Wie kent de voorouders van Hendrik en Antje. Ik heb een
        gedeeltelijke
        > kwartierstaat maar ben op zoek naar meer gegevens.

      • Jan Rienstra
        Message 3 of 4 , Jan 3, 2007
          Zou het iets met volgend gezin te maken hebben?

          A Sible Idszn Rheen, zoon van Ids Herkes, is geboren rond 1549, is begraven
          op zondag 31 januari 1610 te Lutkewierum. Sible werd ongeveer 61 jaar.

          hij was eigenaar van de reenstra-state

          Sible was gehuwd met Antje Watsesdr Rheen, dochter van Watthie Hessels
          Rheen. Antje is geboren rond 1563, is begraven op vrijdag 15 februari 1613
          te Lutkewierum. Antje werd ongeveer 50 jaar.

          Van Sible en Antje zijn acht kinderen bekend:

          1 Syeurdt Sibles Reen is overleden op zaterdag 19 oktober 1624 te Rien, is
          begraven te Lutkewierum.

          2 Thyaerdt Sibles Reen is overleden op dinsdag 5 juli 1644 te Rien, is
          begraven te Lutkewierum.

          3 Johannes Sibles Reen is overleden op zaterdag 2 november 1624 te Rien, is
          begraven te Lutkewierum.

          4 Lomck Sibles Reen.

          5 Watze Sibles Rheen, koopman, wonende te Bolsward, is geboren 1588 of 1589
          te Rien, is overleden op woensdag 1 november 1651, is begraven te
          Lutkewierum. Watze werd hoogstens 62 jaar, 10 maanden en 1 dag.

          hij testeert E.E.E.1 fol.84 20-10-1651 - behalve giften en legaten
          ïnstituere en maecke ick testator tot universele erfgenamen mijn 2 kints
          kinderen bij sible Watses Rheen, mijn enichste overledene sone achter
          gelaten, met namen Tyaerdt Sibles en Lijntie Siblesdr" Sterven die zonder
          nageslacht dan komt de ene helft aan broer Hessel c.s. en de andere helft
          aan broer Ids c.s., en zus Antie c.s. elk voor 1/4. En "het Legersteedt
          totLuttiewierum in de kerck, behoorende tot Reenser Sate aldaar...... altoos
          int geslachte van Reen sall moeten blijven"

          Watze was gehuwd met Trijntie Iellisdr. Trijntie is overleden zij sterft
          ongeveer 24 jaar oud, is begraven te Lutkewierum.

          6 Ids Sibles Rheen(stra), boer, is geboren rond 1590 te Rien, is overleden
          op zondag 9 november 1670 aldaar, is begraven te Lutkewierum in de St.
          Gertrudiskerk.. Ids werd ongeveer 80 jaar.

          Hij is eigenaar (met broers en zusters) van de Reensera State te Rien. (sate
          nr. 17 te Lutkewierum-1640)

          Ids was gehuwd met Foeckje Hessels Fopma, dochter van Hessel Jelles Ansta en
          Jeeslick Jelderts Fopma. Foeckje is geboren 1599 of 1600 te Oosterlittens
          op de Fopma State, is overleden op zaterdag 31 januari 1660 te Rien, is
          begraven te Lutkewierum in de St. Gertrudiskerk.. Foeckje werd hoogstens 60
          jaar en 1 maand.

          7 Tryncke Siblesdr Reen is geboren rond 1595, is overleden tussen vrijdag
          15 februari 1613 en maandag 5 mei 1614 ínt 18e jr haeres olderdoms'.
          Tryncke werd hoogstens 19 jaar.

          8 Hessel Sibles Rheen, wonende te Wieuwert, is geboren rond 1599, is
          overleden op donderdag 23 juni 1667, is begraven te Lutkewierum. Hessel
          werd ongeveer 68 jaar.

          Hessel was gehuwd met Ycke Tiepkes Ypma. Ycke is begraven te Lutkewierum.

          Groeten van:

          Jan Rienstra, Apeldoorn, Nederland

          Jan Rienstra's <http://home.kpnplanet.nl/~j.rienstra2@.../>
          Homepage

[...]