Fedde Scheltema x Grietje Witte

  • Yvonne Blaauw
    Message 1 of 5 , Jan 1, 2007
      Bij deze iedereen een succesvol een gezond 2007!

      Ik ben op zoek naar nakomelingen en/of gegevens van:

      Grietje Witte, geboren op 07-01-1913 in Brielle (ZH), dochter van Hendrik Izaak Witte en Hermina Margaretha van der Linde. Zij is overleden op 23-06-1988 in Arum, 75 jaar oud.
      Beroep: huishoudster, beheerster postagentschap PTT

      Grietje trouwde met Fedde Scheltema, mogelijk deze:

      Geboorteakte Wonseradeel, 1902
      Aangiftedatum 27 mei 1902, akte nr. 133
      Fedde Scheltema, geboren 26 mei 1902
      Zoon van Sikke Scheltema en Anna van der Graaf

      groeten, Yvonne Blaauw

    • Maikel Galama
      Message 2 of 5 , Jan 1, 2007
        Hoi Yvonne,

        nakomelingen heb ik niet voor je, wel enkele gegevens zodat het jaar voor jou
        in ieder geval op genealogisch gebied een goede start kent.

        Ik heb in 1997 op de begraafplaats te Arum een grafsteenfoto gemaakt.
        Hierop staat o.a. het volgende:

        Ter gedachtenis aan onze lieve vrouw en mem:
        Minke Tacoma, geboren 29-06-1905 en overleden 12-05-1942.

        En onze lieve vrouw, mem en beppe Grietje Witte, geboren 07-01-1913
        en overleden 23-06-1988.

        En onze lieve heit en pake Fedde Scheltema, geboren 19-02-1905 en
        overleden 06-11-1989.

        Ik neem aan dat je de friese woorden begrijpt, mocht er verder geen reaktie
        komen over eventuele nakomelingen, dan zou je een persoonskaart kunnen
        opvragen bij: http://www.cbg.nl/

        Succes verder,

        Maikel Galama.

      • Marten

          Message 4 of 5 , Jan 1, 2007
            Hallo Yvonne,
            De door Maikel genoemde Minke Tacoma was mijn tante (zuster van vader).
            Hieronder haar gegevens:
            Mocht je meer gegevens nodig hebben, laat het me dan even weten.

            Voor iedereen de beste wensen voor 2007.

            Met vriendelijke groet,
            Marten Tacoma
            De Valom
            m.tacoma@...

            1.2 Minke Tacoma is geboren op 29-06-1905 in Tzum, dochter van Djurre Jackles Tacoma en Pietje Koningsveld. Minke is overleden op 12-05-1942 in Medemblik (NH), 36 jaar oud. Zij is begraven te Arum (kerkhof). Minke trouwde, 26 jaar oud, op 27-01-1932 in Wonseradeel met Fedde Scheltema, 26 jaar oud. Fedde is geboren op 19-02-1905 in Wonseradeel, zoon van Sikke Scheltema en Anna van der Graaf. Fedde is overleden op 06-11-1989 in Harlingen, 84 jaar oud. Hij is begraven te Arum.

            Kinderen van Minke en Fedde:
            1 Sikke Scheltema, geboren op 31-01-1932 in Hemelum gem.Nijefurd. Sikke is overleden op 04-03-1933 in Koudum, 1 jaar oud.
            2 Djurre Scheltema, geboren op 06-02-1933 in Hemelum gem. Nijefurd. Djurre is overleden op 21-08-2001, 68 jaar oud. Hij is begraven te Arum (kerkhof).
            3 Sikke Scheltema, geboren op 19-08-1934 in Wonseradeel Volgt 1.2.1.
            4 Jackle Scheltema, geboren op 03-10-1935 in Wonseradeel Volgt 1.2.2.

            Message 5 of 5 , Jan 1, 2007
              Maikel en Marten,

              Hartelijk dank voor alle informatie die ik heb gekregen, dankzij
              jullie was 't voor mij een uitstekende genealogische start dit jaar!

              groet, Yvonne