Ouders gezocht van Antje Brands Haringa / Steringa

  • Gerrit Oost
    Message 1 of 3 , Dec 31, 2006
      Hallo,

      Wie kan voor me naslaan in de huwelijksakte wie de ouders zijn van Antje
      Brands Haringa, die in 1822 trouwde met Arent Djoerds van Kammen. Volgens de
      geboorteakte van hun kinderen wordt ze ook wel Antje Brands Steringa
      genoemd.

      Huwelijksakte Kollumerland c.a., 1822
      Man: Arent Djoerds van Kammen
      Vrouw: Antje Brands Haringa
      Datum: 6 december 1822, akte nr. 32

      Geboorteakte Kollumerland, 1828
      Aangiftedatum 7 juni 1828, akte nr. 79
      Sybrand van Kammen, geboren 6 juni 1828
      Zoon van Arend Djoerds van Kammen en Antje Brands Steringa

      Geboorteakte Kollumerland, 1824
      Aangiftedatum 24 maart 1824, akte nr. 41
      Roelofke van Kammen, geboren 22 maart 1824
      Dochter van Arend Djoerds van Kammen en Antje Brants Steringa

      Overlijdensakte Kollumerland, 1841
      Aangiftedatum 26 april 1841, akte nr. 68
      Antje Brands Steringa, vrouw, overleden 26 april 1841
      Oud 54 jaar, gehuwd

      Met vriendelijke groet,

      Gerrit Oost

      stamboomoost(at)ORANgEmail.com (verwijder alle hoofdletters uit mailadres)

      Ik heb mijn stamboom online staan op:
      http://www.genealogieonline.nl/stamboom-oost

    • Annemarth Sterringa
      Message 2 of 3 , Jan 2, 2007
        Hallo Gerrit,

        Je begrijpt, zo'n familienaam wil ik wel nakijken:-)

        Volgens de huwelijksakte en bijlagen was Antje Brands Steringa een
        dochter van Brant Minnes overleden Dokkum 4 januari 1809, 64 jaar en
        van Aaltje Pytters, wonende te Dokkum. Antje was geboren/gedoopt
        Dokkum 14 december 1785 / 1 januari 1786.
        In de akte lees ik de naam als Steringa en haar handtekening als
        iets dat het meest lijkt op Starrenga; zoals al eerder gezegd, de
        groene viewers bij Tresoar geven een helderder beeld dan die
        donkergrijze bij het CBG, misschien wil er nog eens iemand bij
        Tresoar kijken.

        Groetjes,
        Annemarth Sterringa

        --- In Friesland-genealogy@yahoogroups.com, "Gerrit Oost"
        <stamboomoost@...> wrote:

> [...]
        >
        > Overlijdensakte Kollumerland, 1841
        > Aangiftedatum 26 april 1841, akte nr. 68
        > Antje Brands Steringa, vrouw, overleden 26 april 1841
      • gerrit.oost
        Message 3 of 3 , Jan 3, 2007
          Annemarth,

          Bedankt voor het nazoeken van de akte. Zou Brand Minnes dan de
          volgende persoon zijn of heeft iemand een betere suggestie:

          Dantumadeel, doopjaar 1748
          Dantumawoude, Driesum en Wouterswoude, Doop Herv. gem.
          1697-1812
          DTB: 164
          Dopeling: Sijbrand
          Gedoopt op 29 december 1748
          Zoon van Minne Sijbrants en niet genoemde moeder

          Opm.: De ouders wonen in Westeijende

          Dopeling : SIEBREN
          Vader : MINNE SIEBRENS

          (Sy)Brant zou dan bij overlijden 60 jaar zijn ipv 64. Het is de
          enige Brant waarvan ik een doopakte kan vinden in die tijd en
          omgeving.

          Is er verder in de huwelijkse bijlagen nog meer info te vinden over
          de moeder, Aaltje Pytters? Ik heb van de ouders alleen een
          huwelijksakte:

          Ondertrouwregister Gerecht Dokkum, 1767
          DTB nr: 178, 1760 - 1811
          Vermelding: Bevestiging huwelijk van 3 mei 1767
          Man: Brant Minnes, Dokkum
          Vrouw: Aaltje Pytters, Dokkum

          Gestandaardiseerde namen: BRAND MINNES en AALTJE PIETERS
          NB: hij is timmerman

          Trouwregister Hervormde gemeente Dokkum, 1767
          DTB nr: 199, 1766 - 1785
          Vermelding: Bevestiging huwelijk van 3 mei 1767
          Man: Brant Minnes, Dokkum
          Vrouw: Aaltje Pytters, Dokkum

          Gestandaardiseerde namen: BRAND MINNES en AALTJE PIETERS
          NB: hij is timmerman

          M.vr.gr.,

          Gerrit Oost

          --- In Friesland-genealogy@yahoogroups.com, "Annemarth Sterringa"