Re: [Friesland-genealogy] Johanna van Eysinga

  • Frits Hunneman
    Message 1 of 6 , Dec 27, 2006
      Hallo Appy,

      Bedankt voor je informatie over de Pecama's. in mijn enthousiasme ben ik
      hier direct mee verder gegaan zonder jou te bedanken of te informeren over
      mijn vorderingen.

      Mocht je van mij informatie willen over hetgeen ik verder heb
      gevonden/gezocht via Internet, laat het mij dan even weten.

      Verder nog ter aanvulling op mijn eerdere mail betreffende van Eysinga:
      Zowel Pieter van Eysinga als zijn broer Tjalling, beiden zoons van Tjalling
      van Eysinga, hadden beiden ook een zoon die Tjalling heette. De zoon van
      Pieter echter is geboren rond 1602 en overleden in 1658, grietman van
      Rauwerderhem. De andere Tjalling is geboren rond 1596 en overleden in 1553,
      hij was grietman van Menaldumadeel, kundig rechtsgeleerde en volmacht ten
      landsdage voor kwartier Westergo.
      De vader Tjalling geboren in 1562 was getrouwd met Womck van Heringa.
      Pieter, geboren rond 1564 was getrouwd met Fokel(tje) van Heringa.
      Waarschijnlijk waren dit zusters, maar nog geen bewijs gevonden.
      Womck was een dochter van Aede Eelckesz. van Heringa en Anna Riuerdtsdr.
      Roorda. de ouders van Aede Eelckesz waren Eelcke Sasckesz. Heringa en Womck
      Aedesdr. Jongerna of Jongema.

      Hopelijk heb jij hier iets aan.

      Groeten,

      Frits Hunneman