Re: [Friesland-genealogy] Re: Fw: Sytze Joukes (Osinga)

  • Herman Ozinga
    Message 1 of 8 , Nov 23, 2006
      Dag Klaas en Sibbele

      Ook vind ik ook nog
      in het Trouwregister van de Herv.Gemeente IJlst 1644
      DTB 441 1638-1811

      Vermelding attestatie afgegeven 10 februari 1644

      Man Sytse Joukes
      Vrouw Gats Eelinghs

      Gestandaardiseerde namen Sietse Joukes en Gatske Elings

      Met Joucke Sytses geboren rond 1650, getrouwd met Gelk Wybes
      en dan

      Sijdse-Sytze Joukes geboren 1671
      Gats Joukes geboren 1676

      En dan uit het huwelijk van
      Sytze Joukes en Hylck Rintjes (2e echtgenote)

      Jouke Sytses 1703
      Rintje Sytses 1706
      Hessel Sytzes 1709
      El(l)ing Sytses 1711
      Sytse Sytzes 1712
      Elink Sytzes 1715
      Gelke Sytzes 1717
      Eelke Sytzes 1721

      Deze Sytze Joukes overlijdt mogelijk tussen
      6 februari 1724 en 1728, in ieder geval voor 1728
      maar de ""belijdenis-Sytse Joukes"" kan natuurlijk
      ook die zijn die in 1740 in Langweer woont
      en de vader is van Jouke < 1723 Jeltje 1723 Wijbe 1726
      Ybeltje 1728 Annichjen 1730 en Sjoukje 1731,
      maar dan past Jeltje niet in het rijtje omdat
      de ouders van de derde echtgenote Uilk Wybes,
      Wybe Annes Abbema en Ybel Lolkesdr heten.

      De eerste vrouw van Sytze Joukes heet Jeltje Lolkes...
      ik ben nog op zoek naar haar ouders in verband met
      kind nr 1 en 2 van 1696 resp 1698 met de naam Tyets Sytses

      Wordt vervolgd - door wie?

      Groeten Herman ozinga

      Vrouw