Vandaag weer aangevuld 1500 toevalsvondsten

  • Anton Musquetier
    Message 1 of 1 , Nov 8, 2006
      Vandaag weer aangevuld 1500 toevalsvondsten aangevuld op mijn site

      Sinds het jaar 2000 ben ik (Anton Musquetier) bezig met het
      Provinciaal Bestuurlijk archief van Friesland 1813-1924 te indexeren.

      Ik noteer dan ook alle vondsten (met een korte
      beschrijving/onderwerp) die evt.belangrijk kunnen zijn voor de
      genealoog,

      In dit archief is iedereen die wat met de Provincie Friesland te
      doen heeft gehad vermeld (en dat zijn personen van door heel
      NEDERLAND, BELGIE EN DAAR BUITEN. dus niet alleen Friezen.

      Wat zit er zoal in dit archief ?, een enkele vermelding , het
      aanvragen van vergunningen, veel handgeschreven brieven met
      handtekeningen, volledige belastingdossiers (dwangbevelen) , lijsten
      met alle inwoners van een dorp, verklaringen van de Geneesheren als
      er weer eens een besmettelijke ziekte was geconstateerd,
      sollicitatie brieven voor b.v. een functie als Ambtenaar,
      Veldwachter, Burgemeester enz. enz., Wezen en Vondelingen ,
      Bedelaars, Kolonisten, Schippers en Veldwachters , Soldaten,
      Personen die vertrekken (emigreren in1914-1918) naar diverse landen
      dus een Luilekkerland voor de Genealoog die wat meer van zijn
      voorouders wil weten dan alleen maar de namen en datums.

      en het resultaat van dit onderzoek vind u op mijn web-site
      http://members.home.nl/musquetier/

      Met Vriendelijke groet van
      Anton Musquetier