AW: [Friesland-genealogy] Re: Pieter Eintes Bouma + Akke Tjeerds Jongsma

  • fokko kloostra
    Message 1 of 2 , Oct 4, 2006
      Attie en Johan

      Bedankt voor jullie informatie, kan de gegevns nu wijzigen en verder aanvullen.
      Groetjes fokko kloostra

      Message 2 of 2 , Oct 5, 2006
        Als ik naar archief in Drachten ga zal ik de geboorte/overlijdensacte opvragen.
        Dat geeft wel uitsluitsel.
        Bedankt voor het meedenken
        groetjes fokko kloostra

        Datum: 18 mei 1895, akte nr. 49

        Akke W de Jong niet geboren in Nijega maar in Oudega

        vriendelijke groet
        Siebe Jan Postema

        --- In Friesland-genealogy @yahoogroups. com, "Johannes Zwart"
        <jzwart@...> wrote:

        > Hallo Fokko,
        >
        > Even een foutje herstellen van jou, de vrouw van Pieter Eintes
        Bouma (zoon van Eintje Sipkes Bouma geboren 13-10-1821 te
        Tietjerksteradeel en Fokje Kornelis Praamstra) is NIET Akke Tjeerds
        Jongsma geboren 30-04-1870, maar Akke Wietzes Jongsma geboren 22-11-
        1867 te Nijega geboorte akte 224 smallingerland als dochter van
        Wietze Jans Jongsma en Aaltje de Jong, Akke Wietzes de Jong is
        overleden 03-08-1937 te Leeuwarden, Pieter Eintes Bouma is geboren
        te Garijp en overleden te Bergum, de gegevens zijn te vinden via
        genlias en dat dit zeker is wordt bevestigd door de foto van het
        graf van Pieter en Akke op te vragen bij www.Graftombe. nl onder het
        kerkhof van leeuwarden noorder begraafplaats, van hun 4 kinderen
        zijn alleen de geboortedata en aktes van de drie dochters te vinden
        op genlias.nl,Hun zoon wietze zoals door Attie Hoogland aangegeven
        lijkt erg zeker daar Akke haar vader Wietze heet!, met vriendelijke
        groet Johan Zwart

        Bouma + Akke Tjeerds Jongsma