Pieter Eintes Bouma + Akke Tjeerds Jongsma

  • fokko_kloostra
    Message 1 of 7 , Oct 2, 2006
      Pieter Eintes Bouma geb 21-12-1864 en overleden 5-11-1941 te
      tietjerksteradeel huwde op 18-5-1895 te Bergum met akke tjeerds Jongsma
      geboren 30-4-1870 en overleden op 3-9-1937 te tietjerksteradeel.

      Heb van hun drie kinderen:
      Aaltje geb 7-6-1896 en ovl 6-7-1896 te leeuwarderadeel
      aaltje geb 14-5-1897 te leeuwarderadeel
      Fokje geb 2-6-1899 te leeuwarderadeel.

      wie kan me meer over dit gezin en de kinderen vertellen?

      Dank voor jullie medewerking
      fokko kloostra
    • Attie Hoogland
      Message 2 of 7 , Oct 3, 2006
        Nog een kind:
        Geboorteakte Leeuwarden, 1901
        Aangiftedatum 17 augustus 1901, akte nr. 567
        Wytze Bouma, geboren 16 augustus 1901
        Zoon van Pieter Eintes Bouma en Akke Jongsma

        vr.gr. Attie

      • Johannes Zwart
        Message 3 of 7 , Oct 3, 2006
          Hallo Fokko,

          Even een foutje herstellen van jou, de vrouw van Pieter Eintes Bouma (zoon van Eintje Sipkes Bouma geboren 13-10-1821 te Tietjerksteradeel en Fokje Kornelis Praamstra) is NIET Akke Tjeerds Jongsma geboren 30-04-1870, maar Akke Wietzes Jongsma geboren 22-11-1867 te Nijega geboorte akte 224 smallingerland als dochter van Wietze Jans Jongsma en Aaltje de Jong, Akke Wietzes de Jong is overleden 03-08-1937 te Leeuwarden, Pieter Eintes Bouma is geboren te Garijp en overleden te Bergum, de gegevens zijn te vinden via genlias en dat dit zeker is wordt bevestigd door de foto van het graf van Pieter en Akke op te vragen bij www.Graftombe.nl onder het kerkhof van leeuwarden noorder begraafplaats, van hun 4 kinderen zijn alleen de geboortedata en aktes van de drie dochters te vinden op genlias.nl,Hun zoon wietze zoals door Attie Hoogland aangegeven lijkt erg zeker daar Akke haar vader Wietze heet!, met vriendelijke groet Johan Zwart

          Message 4 of 7 , Oct 4, 2006
            dan nog fout van fout herstellen

            Huwelijksakte Tietjerksteradeel, 1895
            Man: Pieter Eintes Bouma, oud 30 jaar, geboren te Garijp
            Ouders: Einte Sipkes Bouma en Fokje Kornelis Praamstra
            Vrouw: Akke Jongsma, oud 27 jaar, geboren te Oudega
            Ouders: Wietze Jans Jongsma en Aaltje de Jong
            Datum: 18 mei 1895, akte nr. 49

            Akke W de Jong niet geboren in Nijega maar in Oudega

            vriendelijke groet
            Siebe Jan Postema

            --- In Friesland-genealogy@yahoogroups.com, "Johannes Zwart"
            <jzwart@...> wrote:

> [...]
            op genlias.nl,Hun zoon wietze zoals door Attie Hoogland aangegeven
            lijkt erg zeker daar Akke haar vader Wietze heet!, met vriendelijke

            Bouma + Akke Tjeerds Jongsma

> [...]
            > aaltje geb 14-5-1897 te leeuwarderadeel
            > Fokje geb 2-6-1899 te leeuwarderadeel.
            >
            > wie kan me meer over dit gezin en de kinderen vertellen?

          • Johannes Zwart
            Message 5 of 7 , Oct 4, 2006
              Hallo
              siebe Jan, volgens de foto van hun graf is ze wel degelijk in nijega geboren ipov oudega, vriendelijke grtoet Johan Zwart

              Datum: 18 mei 1895, akte nr. 49

              <jzwart@...> wrote:

> [...]
              op genlias.nl,Hun zoon wietze zoals door Attie Hoogland aangegeven
              lijkt erg zeker daar Akke haar vader Wietze heet!, met vriendelijke

            • Annemarth Sterringa
              Message 6 of 7 , Oct 4, 2006
                Fokko e.a.

                Info op grafzerken is niet altijd even betrouwbaar: op de grafsteen
                van mijn overgrootouders Winterwerpwerp-Waalkens staat zijn
                begraafdatum ipv overlijdensdatum.

                Groetjes,
                Annemarth

                <jzwart@...> wrote:

                > Hallo
                > siebe Jan, volgens de foto van hun graf is ze wel degelijk in
                nijega geboren ipov oudega, vriendelijke grtoet Johan Zwart

              • Rita Veeken - Ritsma
                Message 7 of 7 , Oct 4, 2006
                  Hallo,

                  Uit eigen ervaring weet ik dat er op grafstenen wel eens fouten staan.

                  Groetjes, Rita

                  Datum: 18 mei 1895, akte nr. 49