Re: Nakomelingen Kroes Schaafsma, was ouders Trijntje Jans Schaafsma

  • Andre Blundell
    Message 1 of 9 , Sep 29, 2006
      Hartelijk dank Margreet, Jantsje en Polyne voor de gegevens over de familie Kroes/
      Schaafsma!
      Ik kon de ouders van Trijntje: Jan Pieters Schaafsma & Romkje Jans zelf nergens meer
      vinden.
      mvg,
      Andre Blundell

      --- In Friesland-genealogy@yahoogroups.com, "Polyne de Graaf" <polyne.de.graaf@...>
      wrote:

> [...]
      > 3. Joukje Claases Kroes, geboren op 6 december 1802, volgt IIa[p. ].
      > 4. Veronica Kroes, gedoopt RK op 23 juni 1804 te Leeuwarden,
      > doopgetuige Hinke Sibrens, oorspronkelijk bedoelde doopgetuige Dotie
      > Sibrens.
      > 5. Sibrandus Kroes, gedoopt RK op 30 maart 1807 te Leeuwarden, volgt
      > IIb[p. ].
      > 6. Joannes (Johannes) Kroes, gedoopt op 9 september 1810 te
      > Leeuwarden, doopgetuige Dotie Sibrens, overleden op 17 april 1812 te
      > Leeuwarden.
      >
      > Als je meer wilt weten moet je maar even naar mijn privmail mailen

    • Polyne de Graaf
      Message 2 of 9 , Sep 29, 2006
        Andre

        > Ik kon de ouders van Trijntje: Jan Pieters Schaafsma & Romkje Jans
        zelf nergens meer

        Nee die ouders kan ik ook niet vinden... Jan Pieters en Romkje Jans
        zijn hervormde mensen uit Garijp, Tietjerksteradeel. Ze zijn voor de
        kerk getrouwd en hebben een dochter Trijntje die twee jaar jonger is
        dan ''onze Trijntje''. Hun Trijntje is NH

        Trijntje Jans die met Kroes trouwt is een katholiek meisje dat
        afkomstig is uit Irnsum, Grouw... (haast een open deur dat een
        katholiek meisje uit die buurt komt)

        Als je naar de namen van haar dochters kijkt, zou haar moeder Joukje
        moeten heten.... Ok. ik weet dat ''uit welke beker ...'' de eerste 3
        kinderen niet heeft...

        dochter 1: Joukje
        dochter 2: Vogeltje, de moeder van Klaas Sibrens Kroes heet Fokeltje
        dochter 3: Joukje
        dochter 4: Veronica....

        er zijn niet meer dochters..

        Dus waarom zou de moeder van Trijntje Romkje heten en niet Joukje?

        Wie zijn de echte ouders van Trijntje en haar broer Joeke?

        Polyne
      • Polyne de Graaf
        Message 3 of 9 , Oct 7, 2006
          Hoi Margreet,

          Niet gekopiëerd van een website of geneanet,maar gewoon door de
          archieven in te gaan hebben André en ik inmiddels meer aanwijzingen
          over de ouders van Trijntje Jans....
          Ik heb een mail gestuurd aan pd0ajq, maar die kon niet afgeleverd
          worden omdat de mailbox van pd0ajq overvol is....

          De tussenstand is in ieder geval dat Jan Pieters en Romkje Jans niet
          de ouders zijn maar dat we moeten denken aan dit katholieke gezin:

          Jan Alles, is getrouwd met Joukje (Joukje Jans volgens de
          overlijdensakte van Joeke, Jouke Jitses volgens de overlijdens akte
          van Jitse)
          Uit dit huwelijk 4 kinderen:
          1. Joeke Jans Schaafsma, geboren circa 1764, volgt IIa[p. ].
          2. Jitse Jans Schaafsma, geboren circa 1769, volgt IIb[p. ].
          3. Trijntje Jans Schaafsma, geboren circa 1770, volgt IIc[p. ].
          4. Alle Jans, volgt IId[p. ].

          Vr. grt.
          Polyne

          > Volgens: http://home.wish.net/~pd0ajq/Sch.htm
          >
          > BM-I Jan-Pieters Schaafsma.
          > Hij was gehuwd met Romkje Jans.
          >
          > Uit dit huwelijk:
          >
          > 1 Trijntje-Jans, geboren rond 1770, volgt onder BM-II.
          > 2 Tjitske-Jans, geboren rond 1787, overleden op 24 november 1858.
          > Zij was gehuwd met Johannes-Jans Ros.

        • reyacta
          Message 4 of 9 , Oct 7, 2006
            Ja Polyne, nu weet ik het wel.

            Ik zal never nooit niet meer kopieren van geneanet
            en nooit meer linken naar een website
            en nooit meer blabla

            sorry polyne ik was iets te haastig
            sorry polyne ik zal het nooit meer doen
            goh polyne, ik kom nooooooooooooooit in een archief

            1 foutje in tig jaar notabene

            margreet

            Message 5 of 9 , Oct 9, 2006
              Polyne en André,

              Als dat rk Schaafsma's zijn, worden ze zeer zeer zeeeeer
              waarschijnlijk genoemd in het duimdikke Schaafsma-Lenes-boek. Ik had
              mijn bestand ook al even nagekeken (eerst, jaja, je gelooft het
              misschien niet, en de online-dtb's - en toen pas the internet ... )
              maar ik heb ze niet allemaal, of het leek toch niet zo.

              Ik wil wel even voor jullie ter Tresoar het boek nakijken - iedereen
              is daar uitgeplozen met testamenten en al. 30 jaar onderzoek meen ik.

              hoi margreet.
              Nb. dat viel dus even helemaaaaaaal verkeerd, zaterdag.