Re: [Friesland-genealogy] pasma

    Message 1 of 37 , Sep 29, 2006
      Jantsje, Esther,

      Ik denk toch dat Esther ook 'onder de streep' de goeie Jacob Sybrens en
      Klaaske Pieters te pakken heeft:
      In de naamsaanneming van 1811 wordt het volgende vermeld:
      Pasma, Jacob Sybrens weduwe, Klaaske Pytters, Swichum
      Lysbert 21, Dooitske 20, Sybren 18, Pytter 16, Wijtgaard, Doeike 15, Baukje
      12, Jan 11, Eelske 5, Pyttje 4, Jacob 3
      Mairie Wirdum, fol. 6b
      Het lijstje met namen correspondeert met onderstaande dopen:
      Kinderen van Jakob Siebrens en Klaske Pieters, allen gedoopt in
      Leeuwarderadeel (Lekkum, Miedum, Doop Herv. gem. 1711-1811, DTB: 474)
      Dopeling: Lijsbert
      Geboren op 2 oktober 1791 in Lekkum; Gedoopt op 27 november 1791 in Lekkum
      en Miedum
      Dopeling: Dooitske
      Geboren op 12 december 1792 in Lekkum; Gedoopt op 30 december 1792 in Lekkum
      en Miedum
      Dopeling: Pieter
      Geboren op 17 december 1795 in Lekkum; Gedoopt op 1 januari 1796 in Lekkum
      en Miedum
      Dopeling: Sijbren
      Geboren op 8 november 1793 in Lekkum; Gedoopt op 1 december 1793 in Lekkum
      en Miedum
      Dopeling: Dieuke (kennelijk jong overleden)
      Geboren op 31 december 1794 in Lekkum; Gedoopt op 18 januari 1795 in Lekkum
      en Miedum
      Dopeling: Dieuke
      Geboren op 14 februari 1798 in Lekkum; Gedoopt op 18 maart 1798 in Lekkum en
      Miedum
      Dopeling: Boukje
      Geboren op 20 januari 1799 in Lekkum; Gedoopt op 3 maart 1799 in Lekkum en
      Miedum
      Dopeling: JanGeboren op 5 februari 1802 in Lekkum; Gedoopt op 7 maart 1802
      in Lekkum en Miedum
      Dopeling: Eeltje
      Geboren op 10 augustus 1803 in Lekkum; Gedoopt op 28 augustus 1803 in Lekkum
      en Miedum
      Dopeling: Pietje
      Geboren op 7 januari 1806 in Lekkum; Gedoopt op 2 februari 1806 in Lekkum en
      Miedum
      Dopeling: Jacob
      Geboren op 6 mei 1808 in Lekkum; Gedoopt op 7 augustus 1808 in Lekkum en
      Miedum

      Jacob Pasma is dus vóór 1811 overleden (vermoedelijk inj 1808, gezien het
      feit de jongste zoon de naam van zijn pa krijgt).

      Met vriendelijke groet,
      Nynke van den Hooven.

      Message 37 of 37 , Nov 8, 2007
        Ja, weet ik.
        Ik heb andersom nogal om haar en de anderen moeten zoeken, omdat ze
        dan ipv postma pasma heetten. Eerst stond er dacht ik de NB ook niet
        bij, gelukkig nu wel.
        Ze is nog familie zie, dan onthoud ik dat wel weer - anders had ik
        haar ook niet zo snel herkend in zo'n lijst namen.

        groet margreet

        --- In Friesland-genealogy@yahoogroups.com, "Jantsje Pasma" <jann@...>