Re: [Friesland-genealogy] pasma

  • Esther van Rems-Dijkstra
    Message 1 of 37 , Sep 29, 2006
      heel veel informatie is te vinden op www.tresoar.nl. Ik heb daar het
      volgende vandaan:
      De kinderen van Sybren Jacobs Pasma en Aafke Doekles Albertsma

      Geboorteakte Leeuwarderadeel, 1827
      Aangiftedatum 2 november 1827, blad nr. 62
      Grietje Pasma, geboren 2 november 1827
      Dochter van Sybren Jacobs Pasma en Aafke Doekles Albertsma

      Geboorteakte Leeuwarderadeel, 1829
      Aangiftedatum 25 september 1829, blad nr. 80
      Jacob Pasma, geboren 24 september 1829
      Zoon van Sybren Jacobs Pasma en Aafke Doekles Albertsma

      Geboorteakte Leeuwarderadeel, 1832
      Aangiftedatum 27 april 1832, blad nr. 26
      Doekle Pasma, geboren 25 april 1832
      Zoon van Sybren Jacobs Pasma en Aafke Doekeles Albertsma

      Geboorteakte Leeuwarderadeel, 1835
      Aangiftedatum 17 juni 1835, blad nr. 57
      Klaaske Pasma, geboren 15 juni 1835
      Dochter van Sybren Jacobs Pasma en Aafke Doekeles Albertsma

      Geboorteakte Leeuwarderadeel, 1838
      Aangiftedatum 9 februari 1838, blad nr. 14
      Jorritje Pasma, geboren 7 februari 1838
      Dochter van Sybren Jacobs Pasma en Afke Doekeles Albertsma

      Geboorteakte Leeuwarderadeel, 1841
      Aangiftedatum 2 juli 1841, blad nr. 57
      Albertje Pasma, geboren 30 juni 1841
      Dochter van Sybren Jacobs Pasma en Aafke Doekeles Albertsma

      Geboorteakte Leeuwarderadeel, 1844
      Aangiftedatum 29 maart 1844, blad nr. 33
      Grietje Pasma, geboren 27 maart 1844
      Dochter van Sybren Jacobs Pasma en Aafke Doekeles Albertsma

      Huwelijksakte Leeuwarderadeel, 1827
      Man: Sybren Jacobs Pasma, oud 33 jaar, geboren te Lekkum
      Ouders: Jacob Sybrens Pasma en Klaaske Pieters Pasma
      Vrouw: Aafke Doekles Albertsma, oud 22 jaar, geboren te
      Goutum
      Ouders: Doekle Annes Albertsma en Jorritje Freerks
      Datum: 10 mei 1827, akte nr. 18

      Leeuwarderadeel, geboortejaar 1791, doopjaar 1791
      Jelsum, Doop Herv. gem. 1610-1811
      DTB: 472
      Dopeling: Lysbeth
      Geboren op 2 oktober 1791 in Jelsum
      Gedoopt in november 1791 in Jelsum
      Dochter van Jacob Sybrens en Klaaske Pyters

      Opm.: In Lekkum gedoopt wegens winterseizoen

      Dopeling : LIJSBET
      Vader : JAKOB SIEBRENS
      Moeder : KLAASKE PIETERS

      Wijzigingsdatum: 16-1-2006

      Leeuwarderadeel, geboortejaar 1808, doopjaar 1808
      Lekkum, Miedum, Doop Herv. gem. 1711-1811
      DTB: 474
      Dopeling: Jacob
      Geboren op 6 mei 1808 in Lekkum
      Gedoopt op 7 augustus 1808 in Lekkum en Miedum
      Kind van Jakob Siebrens en Klaske Pieters

      Dopeling : JAKOB of JAKOBJE
      Vader : JAKOB SIEBRENS
      Moeder : KLAASKE PIETERS

      Wijzigingsdatum: 16-1-2006

      Trouwregister Hervormde gemeente Jelsum, 1790
      DTB nr: 472, 1667 - 1810
      Vermelding: Bevestiging huwelijk van 21 november 1790,
      Jelsum
      Man: Jacob Sijbrens, Oenkerk
      Vrouw: Claaske Pijters, Oude Leye

      Gestandaardiseerde namen: JAKOB SIEBRENS en KLAASKE PIETERS

      Ik denk dat er nog wel meer te vinden is, en het is makkelijk te doorzoeken.
      gewoon naar www.tresoar.nl en dan via voorouders.

      Esther

      Op 29-9-06 heeft Jantsje Pasma <jann@...> het volgende geschreven:

> [...]
      > Sybren(jacobs)pasma .
      >

      > Daar blijf ik dus steken. Sybren is waarschijnlijk in 1795 geboren. Kan ik
      > niks van vinden. Wel zijn overlijdens datum 26-10-1882.
      >
      > Hij is op 10-5-1827 getrouwd met aafke doekles albertsma ? geboren
      > (waarschijnlijk 1805) overleden op 5-5-1877
      >

      > De vader van sybren heet jacob sybrens pasma daar weet ik verder niks van.
      > Wel dat hij getrouwd is met klaaske pietsers pasma . Dat is alles wat ik
      > weet
      >
      > Geen geboorte datum trouwdatum wat dan ook
      >

      > Wie kan mij verder helpen? Of kan vertellen waar ik moet zoeken?

      Esther at Gmail!

    • reyacta
      Message 37 of 37 , Nov 8, 2007
        Ja, weet ik.
        Ik heb andersom nogal om haar en de anderen moeten zoeken, omdat ze
        dan ipv postma pasma heetten. Eerst stond er dacht ik de NB ook niet
        bij, gelukkig nu wel.
        Ze is nog familie zie, dan onthoud ik dat wel weer - anders had ik
        haar ook niet zo snel herkend in zo'n lijst namen.

        groet margreet

        --- In Friesland-genealogy@yahoogroups.com, "Jantsje Pasma" <jann@...>