RE: [Friesland-genealogy] Re: Oude grafstenen

  • H. de Walle
    Message 1 of 10 , Sep 27, 2006
      Sorry Yvonne, ik dacht dat ik het alleen aan Maikel had gericht. En voor
      alle duidelijkheid, ik wordt niks wijzer van dit boek, wil het alleen graag
      onder de aandacht van belangstellenden brengen

      WalMar Advies
      Hessel de Walle
      Piet Heinstraat 67
      9726 JT GRONINGEN
      Website: www.walmar.nl <http://www.walmar.nl/>
      mobiel: 06 11105612
      telefoon: 050 5424787

      koop uw boeken in de webwinkel <http://www.wevervanwijnen.nl/>
      www.wevervanwijnen.nl

      _____

      Message 2 of 10 , Sep 28, 2006
        Hessel, als je even anders ondertekent, scheelt dat al een boel.
        Het woord re-clame komt uit het latijn, en betekent gewoon 'ik
        zeg/roep het nog een keer. (en nog ...en nog ..)'
        In this case: mijn andere bezigheid - mijn dubbele website - en een
        boekwinkel.
        Houd er maar rekening mee, dat mensen zich daaraan storen.

        Yvonne, je hebt het een beetje mis, denk ik. Het taalgebruik zal ik
        door de vingers zien, (voor deze ene keer, hessel...) -
        Want op dit boek is jaaaaaaaren gewacht. Het is een soort naslagwerk,
        bij gebrek aan de hele oude overlijdens- en begraafboeken.
        Een deel stond al jaren online, ook bij geneaknowhow als belangrijke bron.
        In die zin is het net zoiets als de inleiding stamboomonderzoek, de
        cd-roms met oude dtb's en de foto's van graftombe, de aktes opkopen
        bij tresoar en cbg. Dat het geld kost is dan even niet belangrijk.

        ligt ie - slaat enkel op de steen, aangezien het een weduwe betreft.
        Het zal ook uit respekt zijn dat Hessel dit boek samenstelt.

        mvg, margreet

        --- In Friesland-genealogy@yahoogroups.com, "H. de Walle" <hessel@...>
        wrote:

        > Sorry Yvonne, ik dacht dat ik het alleen aan Maikel had gericht. En voor
        > alle duidelijkheid, ik wordt niks wijzer van dit boek, wil het
        alleen graag
        > onder de aandacht van belangstellenden brengen

        KNIP
> [...]
        > b) getuigt dit niet van respect voor de overledenen
        > c) is dit forum niet bedoeld voor reclamedoeleinden

        KNIP
      • Pieter
        Message 3 of 10 , Sep 28, 2006
          Beste mensen,

          Ik vind het de normaalste zaak van de wereld als iemand op dit forum
          een (commerciële) publicatie op genealogisch gebied onder de aandacht
          wil brengen. Als dat hier al niet kan, waar dan wel? Boekbesprekingen
          of verwijzingen naar fragmenten uit boeken zouden juist een
          meerwaarde kunnen hebben voor dit forum. En een boek is per definitie
          een commercieel product. Ik heb erg veel respect voor iedereen die
          (gedegen) onderzoek doet en dit wil delen met anderen. Zoals de
          uitstekende projecten van graftombe.nl en erfskipterpdoarpen.nl en
          allerlei historische verenigingen. Er zijn nogal wat anonieme
          gebruikers/ consumenten die verwachten dat dit hun allemaal gratis
          wordt gepresenteerd. Voor een Internet site kan ik me dat nog een
          beetje voorstellen, want daar zijn geen aanzienlijke publicatiekosten
          mee gemoeid (maar wel indirecte kosten en heel veel vrije tijd). Maar
          als het gaat om een fysiek boek (met aanzienlijke kosten voor drukken
          en publiceren) dan is het toch niet meer dan logisch dat dit een
          commerciële uitgave wordt? En er is toch zeker niemand die serieus
          gelooft dat je van een boek op genealogisch gebied rijk kunt worden?

          Zoals gezegd, ik heb veel waardering voor iedereen die informatie op
          genealogisch gebied onderzoekt en deelt. En of dat nou een site is
          (met donatie mogelijkheid) of een boek of een column, dat maakt mij
          niets uit. Het boek van De Walle belooft één van de meest
          interessante uitgaven van het jaar, op het gebied van Friese
          genealogie te worden. En menigeen zal daar straks dankbaar gebruik
          van maken. Ik De Walle alle succes en ik hoop (tegen beter weten in)
          dat hij er stinkende rijk van gaat worden!

          Groetnis,
          Pieter

          (Oh, en een beetje meer gevoel voor humor binnen de Friese genealogie
          zou ook geen kwaad kunnen. Tsjonge, tsjonge, tsjonge...)

          ==

          --- In Friesland-genealogy@yahoogroups.com, "blaauw_yvonne"
          <blaauw_yvonne@...> wrote:

> [...]
          > b) getuigt dit niet van respect voor de overledenen
          > c) is dit forum niet bedoeld voor reclamedoeleinden

        • Chris Boerema
          Message 4 of 10 , Sep 29, 2006
            Hoi Pieter, beste mensen,

            Ik ben het hier als eigenaar van een boekwinkel natuurlijk wel mee eens,
            maar slechts ten dele. Ik kan jullie op de hoogte houden van nieuw
            verschenen boeken die voor ons leuk en aardig zijn. Dat is, denk ik, een
            goede zaak, maar we lopen dan wel het gevaar dat de groep wordt overspoeld
            met zogenaamd interessante boekinformatie.
            Ik ben nu al meer dan 8 jaar lid van de groepen Groningen en Friesland en
            heb me nooit als boekhandelaar opgeworpen, tenzij om een bepaald boek
            gevraagd werd.Voor mij blijft het namelijk belangrijk gefocust te blijven op
            de genealogische informatie m.b.t. mensen, streek, gebruik, etc Voor
            boekbesprekingen zou een nieuwe groep kunnen worden gemaakt. Wellicht dat
            onze moderator hier het voortouw in wil nemen?
            Vriendelijke groet,
            Chris Boerema
            (één keer dan) Hét Boekenhuis