Re: Overlijdensdatum Liebau-Pier/ familierelaties den Helder-Hellevoetssluis

  • reyacta
    Message 1 of 17 , Sep 25, 2006
      (Rienk, ik heb je reactie verhuisd van de Off/On Topic terug naar de
      sliert met Hans' vraag).

      Hoi Rienk en Hans en allemaal,

      Ik dacht eerst dat die Johann Liebau misschien de reis
      Franeker-Harlingen-den Helder was gegaan, maar dan lijkt het nu
      logischer dat hij vanuit (R'dam-)Hellevoetssluis-Den Helder is gegaan,
      en dus bij die takken of misschien compleet andere families hoort. En
      dus niets weet van of kan bijdragen aan de ovl-datum van Hermanus.

      Hans kan misschien eerst informatie uit bijlagen of notarieel te
      pakken zien te krijgen, en het is dan wellicht nog wat te vroeg voor
      de geschiedenis van den Helder. Maar wie er belang bij heeft, hij/zij
      melde zich bij Rienk.

      mvg, Margreet

      --- In Friesland-genealogy@yahoogroups.com, "Rienk de Boer"
      <RienkdeBoer@...> wrote: nav brielle/den
      helder/rotterdam/hellevoetssluis, alwaar zich allerlei Liebau's ophielden:

      > Margreet,
      > De relatie Den Helder en Hellevoetsluis is niet zo raar.
      Hellevoetsluis was
      > vroeger een oorlogshaven. Rond 1830 werd Den Helder marinestad. Toen de
      > marine naar Den Helder ging zijn er ook wel mense mee gegaan van
      > Hellevoetsluis naar Den Helder.
      > Het is dus niet zo verwonderlijk dat er familie relaties tussen deze
      steden
      > bestaan.
      >
      > Een korte geschiedenis van Den Helder kan ik leveren, maar dan buiten de
      > groep om. Ook al is de afstand ver daarom kunnen er wel familie van
      elkaar
      > zijn.

      Rienk.