Re: Maike Carels Stachouwer

  • jandeschipper
    Message 1 of 3 , Sep 24, 2006
      Dank Hessel.

      Ik ging twijfelen omdat in NL 1914, blz 339, de kinderen van Carel
      Jans Stachouwer en Hijke Willems (Schuitjer) worden genoemd. Daar
      staat een Maike (als zevende kind) als gedoopt te Schiermonnikoog op
      21 aug 1797. Tussen een Jan, ged. 7 sept 1783 en nog een Jan, ged. 21
      aug 1791.

      Het lijkt er nu op dat de dag en maand bij Maike overgenomen zijn van
      de laatste Jan. En dat het jaar bij haar helemaal fout is.

      Vandaar mijn vraag naar wat meer zekerheid. Juist omdat dit in de
      kwartierstaat van mijn zwager wel of niet een aardige aansluiting
      geeft naar vroegere generaties.

      Jan de Schipper

      --- In Friesland-genealogy@yahoogroups.com, "hurkonides" <hessel@...>
      wrote:

      > Gewoon te vinden bij de dopen van Tresoar:
      >
      > Dopeling: Maike
      > Geboren op 19 juni 1785 in Schiermonnikoog
      > Gedoopt op 17 juli 1785 in Schiermonnikoog
      > Dochter van Carel Jans Stachouwer en Hyke Willems
      >
      > Moet haast wel dezelfde zijn
      >
      > Groet
      >
      > Hessel de Walle
      >
      > http://www.walmar.nl/inscripties.htm