For those who follow Aartsma genealogy or who know Aartsma's

  • wj2a2@netzero.net
    Message 1 of 2 , Sep 17, 2006
      Dear List,

      One of our North American Aardsma's is now a "major league" baseball
      player, I believe that he is the first professional athlete in our
      branch of the family. It is still quite rare find a Frysk or
      Netherlander name in North American professional sports. He is
      bringing national recognition to our family name and I am quite proud
      of him. Should anyone want more information please contact me "off
      list."

      Walt Aardsma
      Kansas City, Missouri, US
    • blauwe- parel
      Message 2 of 2 , Sep 17, 2006
        Ik kwam dit bericht tegen, leek me interessant genoeg om hier neer tezetten.

        Margaret

        De afgelopen weken heeft het Groninger Instituut voor Archeologie van de
        Rijksuniversiteit Groningen bij het Friese Anjum een terpnederzetting uit de
        middeleeuwen (9de-13de eeuw CE) onderzocht. Het onderzoek van de ruim drie
        meter hoge terp heeft belangrijke nieuwe inzichten opgeleverd over de
        bewoning in een gebied dat onder directe invloed stond van de zee, in een
        periode dat de huidige dijken nog niet bestonden.

        De opgraving geeft een prachtig beeld van de laagsgewijze ophoging en
        uitbreiding van de boerenerven. Elke uitbreidingsfase is met een rand van
        keurig gestapelde plaggen van zoden begrensd. Dat de bewoners desondanks
        last van het water bleven houden, tonen sporen van verschillende
        overstromingen en de aanleg van een uit zoden opgebouwde dijk. Deze lokale
        dijk kan als voorloper worden beschouwd van de zwaardere en uitgestrekte
        dijken die Nederland momenteel tegen de zee moeten beschermen.

        http://archeonet.nl/index.php?itemid=9846