harmen oebeles + Antje jurjens

  • fokko_kloostra
    Message 1 of 6 , Sep 1, 2006
      onderzoek naar de Harste, een buurtschap onder Suameer

      harmen oebeles + Antje jurjens woonden van 1764 t/m 1769 op De
      Harste (nu Mienskerwei 2) Zij kwamen van Beetsterzwaag en gingen in
      11769 naar suameer 56
      Ze huwden in Beetsterzwaag op 23-6-1743
      Heb van hun de volgende kinderen:
      Ubel /21-6-1743
      ubel /13-3-1746
      aaltje /13-5-1753
      aaltje /24-11-1754
      ubele 1-5-1755 /18-5-1755
      jan 16-11-1757 / 4-12-1757; aantekening: de dopeling is overleden

      Vraag:
      Wie heeft er meer gegevens van:
      1. Harmen geb/ovl plaats en datum
      2. ouders van harmen
      3. Antje geb/ovl plaats en datum
      4. ouders van antje
      5. Meer gegevens van hun kinderen aaltje en ubele (oebele)
    • betty
      Message 2 of 6 , Sep 1, 2006
        Fokko,
        kom op DTB 555 Beets, Beetsterzwaag en Olterterp tegen;

        Harmen Oebles a Antje Juirjens op Lauswold te Beetsterzwaag

        Oebel, 17-12-1741
        Ubel, 21-6-1744
        Ubel, 13-3-1746
        Sijtske, 3-5-1750
        Aaltje, 13-5-1753
        Aaltje, 24-11-1754
        Jan, 16-11/ 4-12-1757, overl.
        Jurjen, 23-8-1761

        verder;
        Ulbe Harmens op Bethlem x Aaltje Bruyns

        Harmen, 20-11-1720

        En er laat een Jurien Jeronimus
        Antie, 19-1-1723 dopen.

        vrl grt Betty

        ----
        Download de gratis SPAMfighter vandaag nog!
      • betty

          Message 4 of 6 , Sep 2, 2006
            betty

            Dank voor je informatie, je helpt me steeds geweldig, stel ik zeer opprijs.
            Ik heb het huwlijk van harmen en antje op 23-6-1743 te beetsterzwaag.
            Gezien de geboorte van oebel 17-12-1741 zou Harmen eerder gehuwd moeten zijn,
            het was toch niet mogelijk om ongehuwd een kind te laten dopen.
            groetjes fokko kloostra

            Genealogy yn Fryslân: http://www.genealog y-yn-fryslan. tk/.

            http://groups. yahoo.com/ group/Friesland- genealogy

            ------------ --------- --------- --------- --------- --------- -
            ----

            Message 5 of 6 , Sep 29, 2007
[...]

              Wie heeft er meer gegevens van dit gezin
            • Tjeerd Oenema
              Message 6 of 6 , Sep 29, 2007
                Fokko,

                Antje Jurjens is een dochter van Jurjen Jeronimus en Sytske Jans.
                Jurjen is een zoon van Jeronimus Bartholomeus Dopschewijt en Liefke Pieters, waar op het internet meer over te vinden is.
                Harmen Oebeles is een zoon van Ulbe Harmens en Aaltje Bruijns, ~ Beets, Beetsterzwaag en Olterterp 20 november 1720.
                Er zijn meer kinderen uit het huwelijk van Harmen Oebeles en Antje Jurjens:
                Misschien een voorkind, n.l. een Oebel, ~ 17 december 1741.
                De Ubel van 1743 moet zijn m.i. jaartal 1744.
                Sytske, ~ 3 mei 1750 en
                Jurjen, ~ 23 augustus 1761.

                Dit is wat ik heb.

                Groetjes,